< Tilbake til oversikten

Starte ketolysekuren -slapp og trøtt

lena68 sa for siden:

Hei folkens!

Jeg er ny her inne, og har noen spørsmål i forbindelse med oppstart av Ketolysekuren. Jeg har prøvd to ganger, den første gangen holdt jeg i 2 uker og den andre i en uke. Første gangen syns jeg at jeg var veldig flink, men jeg hadde ikke kjøpt boka og startpakken så jeg vet ikke helt om jeg var i ketose hele tiden. Andre gangen hadde jeg svakt rosa utslag på stixen hver dag, og jeg gikk ned ca to kilo den uka.

Det jeg ryker på er for det første muligheten til å ha noe lettvint når man har det travelt eller er på farten. Da lurer jeg på om disse Atkins-shake'ene kan være et alternativ. Jeg syns det kan være trøblete iblant å få tid til å lage omelett til frokost eller whatever, og jeg røyk andre gangen fordi jeg var mye på farten, da hadde det vært kjekt å hatt noe enkelt å ty til. (Det enkleste i boka til Torkild er kanskje avocado med fyll, men sorry, jeg liker det bare ikke)

Videre har jeg hatt problemer med å komme til den fasen hvor man får mer energi. Første gangen jeg prøvde røyk jeg fordi jeg hadde liten matlyst og VELDIg lite energi. Jeg hoppa over måltider fordi jeg ikke var sulten, men resultatet var jo at jeg bare ble slappere og slappere, og til slutt orket jeg ikke mer. Hvor lang tid tar det egentlig før man får denne energien? Når man som jeg sliter litt med å få til å lage fullverdige måltider tre-fire ganger om dagen (Jeg er ikke noe glad i å lage mat), og i tillegg blir så slapp, det blir vanskelig å gjennomføre.

Jeg vurderer å bestille noe sånn proteinshake-opplegg, for å ha i bakhånda i slike faser, er det helt fy-fy eller? Er det Atkins sin som er best i så fall? Noen som har noen innspill på det? Evt andre tips? Jeg ser det er utrolig mye informasjon her inne, og jeg kommer nok til å lese en del her inne, men hvis noen har råd og tips i forhold til dette blir jeg veldig takknemlig.

Jeg er forøvrig 39 år, veier 75 kilo og skal ned til ca 60, helst 57. Er 163 cm høy.

nattfrue sa for siden:

Jeg startet med Ketolyse for en måned siden, og brukte nok et par uker på å komme meg helt "ut av tåka". Var en del trøtt, slapp, svimmel og kvalm til å begynne med, men det har gått over nå. Ikke at jeg har blitt hyperenergiskpå noen måte, men energien min er ganske konstant dagen igjennom, hvilket er veldig deilig sett opp mot hvordan jeg hadde det før med bølgedaler og topper gjennom hele dagen :)

Tar du kosttilskuddene? Jeg tar ikke ketolysetablettene, men en cocktail av kosttilskudd som tilsvarer omtrent de stoffene som er i ketolysetablettene + omega3-tabletter. Tror det er en nøkkelfaktor, jeg merker det i alle fall godt på kroppen hvis jeg glemmer å ta dem.

Ang. maten så er det en viss tilvenning. Anbefaler deg å lage mye mat i slengen, som du enten kan ha i kjøleskapet eller fryse ned, slik at det bare er å varme opp når du blir sulten. For meg er den enkleste kjappmaten pølser; det finnes noen typer å velge mellom - Ketolysepølser med 0,2 kh/100 gram, Storfebratwurst fra Henriettes Smaksopplevelser med 0,1 kh/100 gram, Grov Bratwurst fra Grilstad med 1 kh/100 gram, og sikkert flere. Pølser og en blandet salat tyr jeg ofte til når jeg ikke "gidder" å lage mat. Ellers finnes det jo f.eks. brøderstatninger (Lollypop-brødet som du finner oppskrift på her inne er det mange som liker, jeg har dog ikke prøvd det selv siden jeg ikke savner brød noe særlig), Ziggylapper osv. som er greie å spise med pålegg på. Eller bare et blad av isbergsalat med ost, kjøttpålegg og kanskje majones eller rømme på. Det er mange muligheter :)

Forresten så må du strengt tatt ikke spise 3-4 ganger om dagen hvis du ikke er sulten. Jeg spiser vanligvis 2 ganger om dagen, kanskje med noen nøtter, bær eller annet som mellommåltid, og det holder fint for meg. Bare pass på at det er protein, fett og de ønskede karbohydratene i alle måltidene, så går det bra.

Lykke til, jeg er sikker på at du klarer dette hvis du bare kommer deg over kneika :)

lena68 sa for siden:

Hei!

Takk for svar, og de tipsene du kommer med skal jeg forsøke. Jeg får ikke tak i ketolyspølsene her jeg bor (Molde), men ser at det muligens er andre alternativer jeg kanskje kan få tak i.
Jeg tok ikke kosttilskuddene den første gangen jeg prøvde, det kan selvsagt ha spilt inn. Nå har jeg kjøpt dem og tok dem den andre gangen. Men, de skal jo tas til forskjellige tider, noe til frokost og middag, noe til lunsj og noe til kvelds. Jeg syns det var litt vanskelig å spise så ofte, så det ble litt slurv med det.

Fungirl sa for siden:

Trenger ikke spise hver gang du tar tabelettene, jeg spiser stort sett to ganger for dagen, lunsj og middag. Gjerne noen bær til kvelds eller en dessert hvis jeg er sulten. Merker at jeg kan bli litt dårlig i magen hvis jeg ikke spiser sammen med dagens første vitamin men det går som regel over. Er ikke sånn på Ketolyse at du må spise, spis når du er sulten og kun da :)
Jeg har gått i snart 11 uker og gått ned litt over 10 kg. Har ikke merket at energien har steget så voldsomt, men nå er det iallefall ingen problem å trene hver dag og det gjorde jeg ikke før :)
Dette fikser du og er det noe vi her inne kan hjelpe med så må du jo bare spørre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.