< Tilbake til oversikten

Hva er best å spise før trening?

Mosepjusk sa for siden:

Det finnes ikke dumme spørsmål - bare dumme svar, hehe!

Jeg skal begynne å trene på treningsstudio, men trenger litt hjelp.
Jeg kommer til å varme opp med litt sykling, og fortsette med forskjellige apparater.
Kanskje jeg skal driste meg til å ta noen bosu og/eller step-timer etterhvert også.

Jeg lurer på hvordan jeg bør spise før/etter trening.
Jeg har hørt at karber (som f.eks. banan) er bra å spise etter trening, men så leser jeg at det ikke er så bra likevel.

Finnes det noe enkelt jeg kan slenge i meg på jobb før jeg drar på trening?
Kan jeg spise f.eks. Cottage Cheese med noe greier(!) oppi?

Jeg har søkt i forumet, men syns ikke jeg finner noe helt konkret.

Har gått på Ketolyse i 6 mnd., men er nå over på Moseberg (min tolkning av lavkarbo blanda med litt Fedon Lindberg)

Takker for alle tips og triks!

Distrea sa for siden:

Moseberg :lol: du er søt da.

dette lurer jeg også på :D

Tøffa sa for siden:

Det kommer jo selvfølgelig an på kostholdsfilosofien din, men cirka 2 timer før du skal trene bør du spise et bra sammensatt måltid slik som du gjør til lunsj eller middag. Etter trening gjelder det samme, spis et bra sammensatt måltid, lag deg en omelett med grønnsaker og et grovt knekkebrød f.eks.

Mosepjusk sa for siden:

Jeg er på generell lavkarbo - Moseberg!

Da kan jeg lage omelett på kvelden, ta den med på jobb, og spise den ca to timer før trening :)
Tusen takk for svar!

Nett sa for siden:

Jeg tar en "dobbel 0%" Youplait yoghurt med 1-2 ss cc og ev. 1-2 ts knuste linfrø/en neve nøtter rett etter trening (har faktisk spis det nå for jeg har vært på trening:p) - noen ganger har jeg har jeg også oppi litt frukt eller bær ettersom hva slags yog. jeg har, da blir det mer mettende syns jeg (kommer ann på om det er lenge til jeg skal spise neste måltid). Favoritten i sommer har vært den yog. med jordbær og bringebær - med ca 100 g bær oppi+ godt med cc (ikke så godt med linfrø i den syns jeg). Ellers er den med eple og pære veldig god med grønt eple i (kuttes i små biter)!!

Og så kan du jo avslutte med en rute 86% Freia Premium - det har jeg gjort nå:D.

tommygutt sa for siden:

For en måned siden, hadde jeg sagt proteinshake med cocosa. Med et par tre nye erfaringer i "sekken" sier jeg: spis som vanlig og drikk godt med vann. Ta eventuelt en proteinshake med cocosa etter trening for bedre restitusjon.

Mosepjusk sa for siden:

Tusen takk for alle svar!
Det setter jeg stor pris på - selv om det kanskje ikke virker sånn, siden jeg ikke har svart på noen dager :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.