Hei alle sammen, jeg er ny her å på full fart nedover i vekta, men aner ikke om jeg får i meg nok karber...har ikke helt fått inn det med å telle de :rolleyes:
Meny for i går:
07.00 FROKOST: ett egg og to strimler med bacon
11.00 LUNSJ: Salat av Kinakål, paprika, ost, masse agurk
15.30 MIDDAG: 2 Ketolyse wiener pølser med 100g blomkål og vårløk
19.30 KVELD: 2 cherrytomater + to blader kinakål og litt skinke
Trener 25min hver kveld (sykkel, situps og armhevninger)
Har en aktiv jobb med mye løping i trapper og bæring +++ hele dagen.
Ikkje så god på den tellinga e heller :confused: Funderer på middagen nå, Tommy e på jobb...så da må e ordne selv. Til frokost i morra skal e forhåpentligvis ha lollypopbrød :D
Synes maten ser grei ut, men kanskje prøve å variere grønnsakene litt mer etterhvert. Variasjon er stikkordet mange opplever som et lite problem, så det kan være greit å ha det i bakhodet.
Ellers kan en skritteller lett hjelpe deg med å se hvor aktiv du faktisk har vært hver dag ;)
Hva med kokte grønnsaker? Brokkoli og blomkål? Veldig godt sammen med laks.
Stekte grønnsaker, f.eks. sopp, brokkoli, paprika, litt purre eller løk, asparges, squash, kan også bruke litt minimais.
Lag gratinerte grønnsaker; veldig godt med brokkoligrateng med bacon og purre i ;)
Bruk søkefunksjonen her inne, let i oppskriftsforumet, der finner man mye godt ;D Og spør i journalene dersom du ser noen har spist noe som høres godt ut ;)
Jeg synes du spiser for lite, blir du mett av den menyen der? Lite variasjon og lite fett synes jeg, og nå fikk du jo tips fra Max om kokte grønnsaker.
Eneste fettet du får i deg i følge menyen din er jo fra det lille baconet og pølsene. Stek kjøtt masse fett. Varier med smørdampede grønnsaker, soppstuing, stekt i smør med fløte. Rømme, creme fraische... You name it;)
Det er veldig dumt å få i seg forlite både av fett og karber, for da tror kroppen at den sulter og setter i gang å spare på det den har.
Dette er ikke kritikk, det er bare velmenende råd:klem: Lykke til!
Spiste salat til middag igår jeg, og den kom opp igjen så det holdt :(. Skal prøve litt egenkomponert en stund, å se hvordan det går fram til Tommy skal ha pappapermisjon i mai/juni neste år. Fortsetter med krom, for den hjelper virkelig på søtsuget. Gikk jo forbi alt snopet på butikken i dag, uten så mye som å se på det :cool:
Helt vanlig, med litt cherry tomat, ost, skinke og paprika. Men begynte bli dårlig i forgårs da. Og ble bare værre, i går, litt dårlig på morran i dag, men en porsjon müsli fiksa det :ss: Tommy er i topp form, og trives godt på kuren :D
Så greit han føler kuren er kjekk da :D
Har han gått ned noe?
Å godt at müsli'n fiksa deg :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.