< Tilbake til oversikten

Dere som spiser generell lavkarbomat

mariusmor sa for siden:

, men som ikke går på ketolysekuren osv. hvordan ser en vanlig dag ut for dere? hva spiser dere? har ligget på rundt 25 karber om dagen og gått mye ned i vekt, men har innsett at jeg nok ikke greier å følge kuren heile tida. tror det derfor er bedre at jeg legger meg på ei litt slakere line, som jeg greier å gjennomføre lenger enn 14 dager i slengen.

har ikke allverdens med tid til å lage mat og jobber endel natt, så må ha noe som passer til det. er avhengig av å kunne ta litt brødmat til ihvertfall 2 av måltidene liksom.

rart innleg dette, men har dere noen tips å komme med? :p:p:p

SusieBlues sa for siden:

Heisann!
Jeg spiser generell lavkarbo. Til frokost spiser jeg enten ostesmørbrød (med lavkarbobrød) eller rømmegrøt. I helgene spiser jeg egg og bacon til frokost.
Lunsj er et varmt måltid. Stort sett middagsrester eller omelett.
Spiser så en brødskive når jeg kommer hjem. Så er det vanlig middag kl 19.
Til middag spiser vi stort sett "vanlig" middag, men uten karbotilbehør. F.eks spaghetti med kjøtt, saus og grønnsaker. Da spiser jeg uten spaghetti.
Drikke: kun vann. Unntaksvis cola light.
Hjalp det?

nellie sa for siden:

Hvis du trenger noe å forholde deg til på lavkarbo, så er jo Fedon ganske likt generelt lavkarbo. Kanskje lettere, hvis du har noe konkret å følge?

noli sa for siden:

Jeg spiser også generell lavkarbo, og har noen ting jeg ALDRI spiser: ting som er laget med mye mel, poteter (kokt potet, chips, osv) og sukker.

Ellers spiser jeg stort sett det jeg har lyst på, men har en regel om at ting jeg skal spise mye av skal ha mas 10% kh-innhold.

Føler ikke at jeg går glipp av noe, har byttet ut potetene med blomkål. Lavkarbopasta får du her, jeg synes det smaker som helt vanlig fullkornspasta.

Dagen i går så sånn ut:
Frokost: egg og bacon
Middag: svinekoteletter med blomkål og brokkoli-gratteng, salat og saus
Kvelds: lavkarbo-makaroni med eggerøre

Blir lite mat for tiden, jeg har omtrent ikke matlyst i varmen.

mariusmor sa for siden:

tusen takk for svar. lurer litt på fedon ja..... har matintoleranse mot egg, melk, hvete, rug, potet, ris i tilegg så jeg må ha noe jeg kan kombinere med det liksom.. brukte endel spelt før.både pasta og mel, så det spørs om jeg skal gå tilbake til å bruke det, i tilegg til fedon liksom. lavkarbopasta var jo heller ikke dumt da... klarer meg fint uten det igrunn, mest brødmat jeg savner iom at jeg ikke kan ta den derre egg og bacon eller omelett frokosten...

Hedda:) sa for siden:

Ah, stemmer det. Sorry.

Der (en lavkarbo-del av forumet) ramses i alle fall opp en del fine brødoppskrifter, samt er det linket til en brødmix som man bare blander med vann og får et skikkelig ordentlig brød. Ordentlig luftig og fint og ikke eggete eller rart som mange erstatninger er. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.