< Tilbake til oversikten

Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Elastica sa for siden:

Hei! :-)

Jeg sitter og leser rundt omkring her og finner endel suksesshistorier mht vektnedgang. Men stort sett så dreier det seg om ketose og Atkins metoden har jeg inntrykk av. Tar jeg feil?

Jeg (og mannen) er i ferd med å legge om kostholdet og har foreløpig havnet på et kosthold â la Lindberg. Håper dette hjelper oss ned i vekt! Jeg tror vi kommer til å ha problemer (både praktisk og motivasjonsmessig) med å gjennomføre et Atkins kosthold. Jeg orker ikke tanken på så mye fett og ensidighet i kosten. Og så er jeg kanskje (etter hundre GR år) hjernevasket mht at fett pr def er fy.

Går dere ned i vekt med Lindberg? Eller er Lindberg kosthold noe dere går over på når dere er lei av Atkins eller er ferdigslanket? :confused:

Albertine sa for siden:

Du vil nok gå ned i vekt med Fedon også, det vil bare ikke gå så raskt som med f.eks. Atkins. De fleste som er her inne ender vel opp med Fedon når de er ferdigslanket, det er jo veldig likt Atkins vedlikehold.

Photobscura sa for siden:

Ingenting i veien for å gå ned på Fedon, det er flere som sverger til han her inne og som sikkert kan dele av sine erfaringer med deg. Men jeg protesterer høylytt over at Atkins (på generell basis) er ensidig!!!

Veggpryd sa for siden:

Jeg tilhører den gruppen som har "prøvd alt", og Lindberg er en av dem. Jeg gikk ned 5 kilo på 3 måneder og så gikk jeg opp igjen. Det funket ikke, for med alle de lovlige karbohydratene ble jeg ikke kvitt sulten og den følelsen av å ha lyst på noe godt hele tiden.

Lindberg funker jo veldig godt for noen, og særlig for de som ikke har så mange kilo og ta av. Og Lindberg er 100 ganger bedre enn Roede! :D

nellie sa for siden:

Lindberg funker veeeeldig bra for meg:)
Har nettopp begynt da..
Men foreløpig er det fantastisk.
Sulten har forsvunnet osv.

nellie sa for siden:

Sjekk Anne her inne forresten!
Der går det på Lindberg:)

Vibeke-67 sa for siden:

Hei
Jeg går vel på tilnærmet Lindberg.
Har levd etter Eurodiettfilosofien hvis du er kjent med den. Men jeg begynte rett i fase 3, og har ikke levd på poser, men vanlig mat. Men på Lindbergdietten er det litt for mange karbohydrater for meg, da går jeg ikke ned.
Så jeg spiser ikke brød, korn, paste eller noe, men jeg har mer karbohydrater enn ketolyse og Atkins for jeg spiser litt frukt, yoghurt, linser, bønner osv. Og mindre fett, fett får jeg gjennom oljer, nøtter avocado etc. men så har jeg sluppet litt opp da, og koser meg med lett-rømme på salaten eller noen sliser ost i ny og ne (hver dag..hehe)
Jeg har til nå på øitt over ett år gått ned 15-16 kg. Det gikk relativt raskt i begynnelsen, da på vanlig Lindberg. Så gikk jeg opp noen kg, og måtte stramme inn. Nå går jeg ned litt, ca en kg i måneden. Men det blir sikkert mer til høsten når jeg begynner å trene igjen. jeg skal ned 5-6 kg til, så jeg regner med å være ferdig til jul.
Jeg kunne sikkert vært strengere, gått over på ketolyse, telt karbohydrater og vært i ketose. Men jeg stortrives med dette kostholdet. Så da får det heller ta litt tid, det har jeg nok av, tid.
Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.