< Tilbake til oversikten

Kinesisk balanse-te, noen som kjenner karb.innhold?

VioLETTa sa for siden:

Kinesisk balansete - noen som vet karboinnholdet?

(prøvde meg med denne tråden i et anet forum uten å få napp)

Hei, jeg har stående kinesisk balansete fra før jeg startet på ketolyse, og har lyst på en kopp av og til kjenner jeg. Men jeg aner ikke karboinnholdet på dem, for det står ikke på boksen.
Jeg har mailet til to ulike leverandører for å spørre om dette, og begge gir ulne svar.
Den ene sier at den er lavglykemisk, men klarte ikke å finne karboinnholdet noe sted.
Den andre påstår at den inneholder mye fruktsukker og druesukker, og vedkommende TIPPET av den inneholdt 80% karbohydrater!:eek::eek:
Seriøse svar med andre ord.
:p
Er det noen her inne som har kommet over næringsinnholdet på denne pulverteen?
Takknemlig for svar.

nellie sa for siden:

hmmm, hvor mye veier en porsjon da?

Paradis-Oscar sa for siden:

Hei, jeg så den forrige også, men kunne ikke svare siden jeg ikke var sikker.

Vet du, etter å ha goodlet i det vide og brede finner jeg ingenting - så rart? Men enda rarere at importør osv. ikke klarte å gi deg svar, useriøst...

MEN - jeg husker fra jeg drakk den selv at den var litt søt, at om jeg var sulten og drakk den liksom, så hjalp det - akkurat som å drikke en sportsdrikk e.l., om du skjønner?
Altså ikke veldig søt al la sukker, men litt søt ala maltodextrin eller druesukker.
DET lover jo ikke så godt for ketose eller lavkarbo (om man nå skal ta mitt ord for det, that is):o

...så også at den inneholder lakrisrot, og det i seg selv kan jo tulle med blodsukkeret på mange, og dermed kanslkje ødelegge ketosen. Kanskje det var det jeg kjente som 'søtsmak' ?

Mne hvorfor ikke erstatte denne teen med grønn te, den er utrensende som bare det - eller enda bedre hvit te, med enda flere antioksidanter/vitaminer? (altså ikke Lipton's hvite te etc, men kvalitetssaker - jo bedre, jo mer effektive)

Hvis det er avgiftning du er ute etter, så kan jeg anbefale deg å ta Chlorella (Sun f.ek.s er forsket på), den VIRKER - trust me ;) Eller ikke stol på meg, google og sjekk selv, hihi.

VioLETTa sa for siden:

Tusen takk for svar og gode tips!
Grønn te har jeg også, liker den godt. Men jeg har altså et par bokser balansete stående i skapet, og jeg har fått så "lyst på" en kopp av og til nå, den gir en god velværefølelse i tillegg til at den smaker bra.
Useriøst av importør og ikke kunne svare meg ja. Jeg har tatt en kopp om dagen, i to-tre dager, og ikke falt ut av ketosen, men jeg skal holde opp med det nå.. I hvert fall inntil jeg vet karboinnholdet.

VioLETTa sa for siden:

Jeg vet ikke akkurat, men jeg lurte i utgangspunktet på hvor mye karbohydrater det var i 100% gram, så kunne jeg regne ut etter hvert.

nellie sa for siden:

mmhm:) men jeg tenkte at hvis det er 80% karber, så er det jo 80 gram pr 100 gram liksom.. og da kan du jo regne ut..

rebekah sa for siden:

står det ikke hva boksen inneholder da?
eks: lakrisrot 34mg. - løvetann...45mg.. cayennepepper60mg. (eller angitt i prosentandel av totalvekten/pr.100g.?)
...for i så tilfelle kan du jo prøve å finne karboinnhold i de ulike ingrediensene, regne ut totalinnhold...og porsjonsinnhold..;)

Pc-snuppa sa for siden:

Hei!
Bare så denne linken angående Kinesisk Balanse te

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18206
[color=darkred][/color]
Der stod det litt.
Ville bare si i fra :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.