Jeg har mye å gå ned og er ikke sikker på hvordan det bør gjøres. Jeg har lest og lest her de siste par dagene og heller vel i retning av å prøve Ketolysekuren.
Litt om meg: Jeg er 40 år, gift, har tre barn og starter snart i ny spennende jobb. Jeg var veldig flink med trening i vinter og vår og fikk mye mer overskudd av det, men ting har sklidd litt ut i sommer. Jeg regner med at det skal bli lett å få på plass igjen. :)
Jeg ser at det har vært liten aktivitet her den siste tiden. Betyr det at alle de største har nådd sine mål? :Optimist:
Hei og velkommen! :)
Det stemmer nok at det er litt mindre forumaktivitet i sommerferien, ja.
Blir vel mindre pc og mere ut i sola for de fleste, antagelig. Deilig.
Men uansett: jeg skal heie deg fram, jeg! :heia:
Selv har jeg gått på ketolyse i 18 måneder (med noen små avbrekk) og har gått ned 35 kilo. Dessuten har jeg fått mye bedre helse, humør og allmenntilstand. Hurra for lavkarbo!
Takk skal dere ha. :) Jeg må lese mer og sette meg skikkelig inn i ting og planlegge dette litt før jeg kan sette i gang. Det blir nok mange spørsmål etter hvert.
Er helt imponert over alle som klarer å gå ned så masse! Selv sliter jeg med de tre første kiloene, og håper at jeg en gang i tiden klarer å gå ned ca 18 kg. Satser på fremgang med nytt kosthold.
Har utsatt ketolysen til sambo skal i pappapermisjon, kan ikke gå dårlig i flere dager når jeg er halve dagen alene med jentungen... Men skal ikke gi blaffen i slanking altså, er SÅ instilt på å ned nå...aldri vært så instilt på det som nå. Fortsetter å ta krom, og spiser MYE sunnere enn før :). Mye mindre karbo. Sambo ble glad da jeg så at bacon ost hadde 0 karbo, kjekt for han å ta ett par lollypopbrødskiver med på jobb, og ha baconost i kjøleskapet der :) Han har ikke blitt noe dårlig, og var jammen i ketose samme kveld han startet.
Det er bare å starte, jeg har gått ned ca 22 kg ved å kutte ut poteter, ris, brød, pasta osv, altså de rasket karbohydratene. Å ikke spise noe karbo funket ikke for meg, jeg spiser nå masse av de "gode" og fisk og kylling. Jeg savner ikke hverken brød, pasta eller poteter (som har vært min yndlingsmat) og har fått ned blodsukkeret til normalt (har alltid ligget for høyt, men har ikke skjønt hvordan jeg skulle senke det før nå) og har blitt kvitt mye smerte i ledd og muskler. Jeg har trent jevnt og trutt ved siden av denne omleggingen av kostholdet og har fått en helt ny hverdag. Stå på; det gir resultater.
Tips: Ikke ha usunn mat i huset i det hele tatt...
jeg starter på ny frisk i morgen ,,( alltid på en mandag)
har tidligere gått på eurodiett og gikk ned 22 kilo det er snart to år siden
de sisste kiloene er vansklig og bli kvitt som var ca 4 .. 5 kilo ,, som nå har øket til 8 ,,,ti kilo sukk
men dette skal gå riktig veien, har bestilt ketolysepakken den kommer vel mulig i slutten av uka
men begynner så smått i morgen ,,
Hei Jeg er også ny her:)
Skal også ned masse - 44 kilo ca. Begynte på Eurodiett mandag, er på dag tre i fase 1 og spiser mye grøntfor. Samboeren min støtter meg fullt ut i dette, og er min gangpartner ute når vi går tur. Disse tre dagene har jeg bare gått lang tur igår kveld. jeg tør ikke å gjøre for mye ennå, men gleder meg til å føle meg bedre og "lettere".
:D
Hei alle! Jeg er også helt ny, startet på mandag :D Har prøvd ketolyse før, men ikke helhjertet. Er mer motivert nå... ;) Har mine xxx antall kg å ta av jeg også! Hehe. Kjenner det er en liten ufordring å spise maten... eller hva skal jeg si. Føler jeg er sulten, eller at jeg burde være sulten eller hva jeg skal kalle det. Føler "suget" hele veien, selv om jeg egentlig ikke er direkte sulten. Heh. Håper akkurat det bedrer seg ;)
Hei jeg er også ny her inne, og har nettopp startet denne uken her, og har mellom 50-60 kilo som jeg fint gir bort ;)
Det var litt godt for meg å sjå at jeg ikke er alene her inne om å ha mange kg som skal bort, da kan vi stå litt sammen og oppmuntre og hjelpe hverandre fram er min tanke.
For en lettere og gladere høst. (ser ut vinduet på solen som skinner mens smilet ligger på lur, og energien bobbler langt langt langt der inne i kroppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.