< Tilbake til oversikten

Frukt

Madamim sa for siden:

Er frukt helt fyfy? Om en f.eks spiser en pærebit, men holder seg innenfor karb.grensen sin?

Fungirl sa for siden:

Frukt er fy fy dessverre.

nellie sa for siden:

fruktsukker er nok ikke noe særlig, på ketolyse:)

lille_flode sa for siden:

men bringebær, multer og jordbær har jeg hørt er ok?

Marita sa for siden:

:ja: I små mengder så :D

Nicpins sa for siden:

Signerer Marita, jeg. I små mengder ja. For noen.
Her er det dessverre også individuelle forskjeller, jeg kan ikke røre noen slags bær, for da stopper vekta. :( Alle kropper er forskjellige, og vi må nok beregne at vi må eksperimentere litt på egen kropp underveis for å finne ut hva vi tåler å spise.

Jillja sa for siden:

Hei!
Det virker til å være ganske individuelt hvordan man reagerer på forskjellig mat ja. Det er bare å prøve seg fram, det kan jo hende du er heldig og tåler en liten fruktbit eller noen bær. Selv har en typisk sommerdag for meg bestått av:
Frokost: 2 egg
Lunsj: 2 skiver ost, 3 skiver kokt skinke, 1/2 tallerken salat (isberg, paprika, agurk, tomat)
Middag: Salat (som over + kanskje litt fetaost og soltørka tomat) + kjøtt
Kvelds: 1/2 pk kremfløte pisket med Splenda + BÆR (1/2 kurv jordbær, rips eller bringebær)
Jeg har gått ned jevnt og trutt hele sommeren :) Og ketosen har vært på plass (med unntak av noen dager etter en laang kjøretur med for lite grøntfor. Det virka som kroppen reagerte på "brudd" i rutinen.)

Noen som har kommentarer til menyen?

Jeg kom veldig lett i ketose første gang i begynnelsen av juni. Kan det gi en pekepinn på hvor mange karbohydrater man tåler før ketosen forsvinner?

Fungirl sa for siden:

Har selv også spist bær, hovedsakelig bringebær nå i sommer og har fremdeles gått ned og vært i ketose. Er ofte at det er mer karbs i vanlig frukt enn bær så derfor er det kanskje best å begynne med bær og se om kroppen din tåler det :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.