Lurer bare på om alle dere kloke hoder her inne kan dele deres erfaringer ang å øke antall karbs på ketolysekur?
Har gått snart 10 uker og spiser under 15 g for dag, men var i bryllup forrige helg og da vet jeg at det ble mer enn 15 g, men har alikvel hatt samme utslag på sticken som tidligere. Betyr jo ikke at jeg får ned i vekt, men er iallefall i ketose.
Regner med at man må prøve seg frem her, men hadde vært interessant å delt erfaringer og tanker om dette med andre :)
Jeg har opplevd å gå litt mer ned i vekt etter at jeg økte antallet kh noe. Nå går det nå sent uansett med meg. Antagelig for jeg bør kutte ut kunstig søtnig og tomater og muligens melkeproduktene, men så lenge det går nedover så skal jeg ikke klage. Må jo ha et liv også liksom....
Hva ligger du på nå da sånn ca? Jeg går jo ned i vekt og skal vel egentlig ikke klage, men kjekt om jeg hadde 5 gr til å gå på av og til...hehe
Spiste brød i uke tre og da gikk jeg over 15 gram og dermed opp i vekt. Så mulig jeg kan øke med andre ting men ikke brød siden det gikk greit i helga liksom....
Vil tro jeg ligger på rundt 16-17 gr kh pr dag noen ganger opp i 20..... jeg tåler ikke lavkarbobrød da stopper veknedgang med en gang selv om jeg holder meg under 15 gr om dagen..... men er fryktelig mye prøving å feiling som skal til her for å finne ut. Skulle ønske jeg hadde evnen til å gå ned iallefall 1 kilo i uka....... men nei her holder det visst med 200 gr hehe
Jeg lå på 15-20 kh pr dag da jeg gikk på kuren, aldri under.
At du gikk opp da du gikk over i form av brød kan jo skyldes typen karbo du tilfører kroppen. Øker man litt på karbene bør det helst være i form av grønnsaker. Velge sine karber med omhu;)
Prøver ikke bevist å holde meg under 15, men ender som regel opp rett under der, skal prøve å se om jeg tåler 20, men må få kontroll etter jeg var i brullup i helga først :)
Så må vel bare prøve meg frem :)
Ja var iallefall sånn det var for meg, gikk opp litt når jeg prøvde meg på brød så det har jeg kuttet ut.
Når det gjelder ost så er det jo ikke pga karbs det stopper opp, men ja har hørt at noen må kutte ned på osten.....
Når det gjelder melkeprodukter så er det noe med prosessen den lages i, husker ikke helt, men tror jeg har lært det av Photo(?), så kanskje forklaringen kan komme. Mange stopper opp av nettopp ost, fløte ol, men ikke av rømme/cf, nettopp pga prosessen den lages i...
Jeg har lurt litt på det der med karbs. Er det sånn at man bør spise omtrent akkurat 15 g krabs per dag? og helst ikke noe mindre?Idag har jeg bare spist ca 10 g karbohydrater, men jeg er jo mett,og orker ikke proppe i meg mer:S Føler jeg har en god fordeling på fett,proteiner og masse gode grønnsaker... Men sliter faktisk med å spise "hele" 15..
Så denne først nå. Vet jeg har kunnet noe om dette, altså det som har med prosessen å gjøre. Men både ost, rømme og fløte kan ha igjen noe melkeproteiner og lactose (melkesukker), og noen er såpass følsomme for det, at det kan gi irritasjoner i fordøyelsessystemet, og det kan hindre vektnedgang. For alt jeg vet kan pasteuriseringa forverre det.'
Det er uansett ikke bra å innta noe særlig av ultrapasteuriserte produkter (f.eks matfløte) fordi fettet er blitt herdet.
jeg sliter som regel med å få i meg 15 gr også, tenkte at hvis jeg øker til 20 så får jeg virkelig en jobb å gjøre. Grunnet til at jeg sliter nå er at jeg er matlei og eneste som faktisk er godt å spise er grillmat og hamburger uten brød. Dermed blir det stort sett samme grønnsaker og lite variasjon. Men skal skjerpe meg altså :)
Jeg prøver å følge stigen til Atkins for vedvarende vekttap. Jeg øker nok ikke så raskt som 5 karbohydrater i uken, men jeg er nå kommet opp i ca. 30 karbohydrater til dagen og går fremdeles ned i vekt. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.