Har nå gått på ketolysekuren i 7 mnd.Er nå blitt så matlei av alt som heter ost,rømme,brokkoli,blomkål,bacon,egg,smør osv.osv.....:eek:
Har noen tips til hva jeg kan spise???? Noen dager blir det til at jeg bare drikker kaffe,og det er jo ikke så særlig sunt i lengden....
Pft.:)
Nei kaffi er vel ikke det beste å leve på i lengden :)
Baker du brød? Hvor mange karbs spiser du for dagen?
Har selv bare gått 9 uker på kuren så er jo rene nybegynneren i forhold til deg.
Kan jo se i bloggene til folk her inne og se hva de spiser. Kanskje noen bra tips der :)
trenger vel noe "friskere " etter hvert ja...fisk og skaldyr ja! Smoothie kanskje? med litt bringebær og isbiter og egg og litt kesam? Gryteretter, stekte grønnsaker, gode pølser...bruk oppskriftsforumet og lag deg minst et godt måltid hver dag!
Jeg tar meg en sjokolademilkshake når jeg er for lei, det er kaldt og godt i varmen. Og en god salat med reker og kreps er også snadder. En Atkinsbar når sukkerhungeren skriker i kroppen, og grillbein når saltsuger nesten tar overhånd.
Du kjøper ¨på www.netrition.com
Men de kommer etterhvert til å få på www.lavkarbopikene.no, men det kan ta litt tid. Så i første omgang bestill fra USA :)
Skjønner deg så syyykt godt. Er skikkeli kjipt å havne i den situasjonen. Gjort mange ganger og da begynner jeg også å slite litt med motivasjonen.
Men jeg pleier alltid å ha en gryte med tomatsuppe i kjøleskapet. Den e rveldig grei å ty til når jeg skal ha noe kjapt og godt. Og hvis du ikke har lagd det før, er det i vert fall en ny rett :)
Jeg pleier å lage den slik:
3 bokser med hakka tomater fra LANDLORD (viktig: de er det beste!!)
Litt vann til den har suppekonsistens
1\2 rødløk
3 hvitløksfedd (har et glass med fedd som ligger i olje og krydder)
2 ss rømme
2 ts cayennepepper
2 kjøttbuljong-terninger
2 ts oregano
1 ts timian
Løk og hvitløk freses litt i en gryte. Så tar jeg tomater, løk og hvitløk i blender i ca 5 minutter så den blir heeelt klumpfri.
Så i gryta med resten av ingrediensene :)
Til denne pleier jeg å ha stekte små pølsebiter fra middagspølsen av kylling og kalkun :)
Ellers er det jo mange salater man kan lage :) Kun fantasien som stopper deg der!!
Men jeg må si som de andre: oppskriftsforumet er en enorm stor hjelp hvis man bare har tålmodighet til å kikke gjennom en del!!
du kan jo kikke å se om det gir noen ideer...:) og hvis ikke så er der en link nederst til en annen sin lavkarboblogg også, som jeg liker...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.