< Tilbake til oversikten

Kjeks fra sukkerfritt

nøtta sa for siden:

Jeg var på ultra i går, der fant jeg en pakke peanøttkjeks fra sukkerfritt. Hvetemel stod som hovedinngrediens men alikevel inneholdt kjeksene 13g khd per 100g !!!!!! Det må da være feil ?? og 7 av de var sukkeralkeholer og kjeksene innehold bare 6g fett nemlig...

hm dette må da være et sånnt tilfelle som er for godt til å være sant. Noen som har kjøpt disse kjeksene ?

Jeg skal sende de en mail nå.

:cool:

Tuppen sa for siden:

fortell når du får mailen.. for dette stusser jeg litt på.... litt for godt til å være sant....

nøtta sa for siden:

ja det er nettopp det ... jeg tenker at det sikkert skal stå 43g...

nøtta sa for siden:

men hvis dere ser på hjemmesiden har de noen sjokolade kjeks som inneholder 16g khd per 100g ???

i alle dager..

quebec sa for siden:

ja, skynd deg å sjekk :)

Nille sa for siden:

Næringsinnholdet her stemmer IKKE ! har lagt det inn i Fitday og de sier:

[quote]
The number of Calories in the food does not match with the amount of fat, carbs, and protein.

There should be about 118 Calories.
Cals = fat X 9 + (carb - fiber) X 4 + protein X 4 + alcohol X 7
[/QUOTE]

Det er ikke første gangen Sukkerfritt gir feil info i sine næringsinnhold, så om noe ser ut som om det er for godt til å være sant så er det det !

nøtta sa for siden:

takk nille , det teite er at nå har jeg fått svar fra ernæringsrådgiveren deres som sier at næringsinnholdet er riktig. :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.