LUNSJ-LAPPER!
4 egg - skill eggehviten og plommen fra hverandre
1 ss cottage cheese
1 ss yoghurt naturell
1 måleskje (stor ss) soyaprotein
1 dl reven ost
1 ss linfrø
2 ss olje
2 ss solsikkefrø
1/2 ts bakepulver
Krydder etter eget ønske, jeg bruker chilikrydder, urtekryder og bittelitt salt.
Eggeplommer, CC, yoghurt, soyaprotein, reven ost, olje, bakepulver og krydder kjøres sammen med stavmikser. Rør inn linfrø og solsikkefrø i røren. Jeg bruker knuste linfrø i min røre, de kommer ferdig knust fra butikken - og det står 0 karber på pakken...
Pisk eggehvitene stive med ørlittegrann salt - det gjør jobben litt smidigere. Vend så eggehvitene forsiktig inn i røren. Stek på 180 grader i omtrent 20 minutter. Bruk bakepapir på stekeplaten, så løsner de uten problem. Røren gir omtrent 10 lapper. Holder seg ypperlig i kjøleskap til de er spist opp... Jummi!
Det spørsmålet slenger jeg videre til dere med litt mer telle-erfaring der ute!!! Har overhodet ikke peiling selv, da jeg er ganske fersk lavkarbo-spiser. :D
Det som kanskje drar litt opp er vel yghurten og CC? Det endre er ikke så aller verst sånn innholdsmessig...
Jeg bruker rømme eller creme fraiche i stedet for yoghurt, og sesamfrø i stedet for solsikkefrø.
Mener det ble ca 4g karber i hele røren og jeg får ca 9-10-11 lapper av det.
Vet ikke.. syns bare jeg er tykk.. liker ikke å gå i bikini, stramme kler osv, for d er så flaut..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.