Mrs. Big sa for siden:
Jeg tenkte en salat med kylling. Nå som jeg kan spise litt mat, så er jeg opptatt av middagen skal være god! Men det er sikkert 1000-vis av gode oppskrifter jeg kan bruke i denne perioden.
Så hva skal du ha?:D
Mrs. Big sa for siden:
Jeg tenkte en salat med kylling. Nå som jeg kan spise litt mat, så er jeg opptatt av middagen skal være god! Men det er sikkert 1000-vis av gode oppskrifter jeg kan bruke i denne perioden.
Så hva skal du ha?:D
smilefjes sa for siden:
Jeg skal ha en av mine absolutte favoritter:
Kyllingfilet som jeg deler på langs og fyller med litt ost før jeg steker den. Serveres med en stripe sprøstekt bacon på toppen og salat ved siden av. Mmmmmm!
Mrs. Big sa for siden:
Å, bacon hørtes godt ut!!!! Kyllingfilet er bare fantastisk godt da. Har sendt mannen avgårde til Sverige i dag for å kjøpe mer.:D
jeef-micro sa for siden:
I dag har jeg mozarellasalat med sprøstekt salami til :sikle:
Mrs. Big sa for siden:
Jeef-micro, hvordan lages det? hørtes spennende ut! Er dte noe man kan spise i fase 2?
Jeg har hatt biff, blomkål, sopp, grønne bønner og brokkoli. I morgen skal vi ha besøk her, og funderer på hva jeg skal servere......
luringen sa for siden:
hmm...tror det blir omelett eller kyllingsalat på mor og pizza på gutta boys..
jeef-micro sa for siden:
Jeg tar salami (den med mindre fett) og steker den litt i stekovnen, tar de ut å legger de på kjøkkenpapir (så fettet får rent av) da blir de sprø (er derfor jeg bruker av den med mindre fett) så skjærer jeg tomater og fersk mozarella i skiver og legger på fat (sånn at det blir blandet tomat og mozarella) har på litt grovkvernet pepper og litt jomfruolje :) så spiser jeg salaten med salamien til :) er vel egentlig ikke så veldig fase 2, men mere vedlikehold tror jeg, men det blir jo ikke så mange salamiskivene, og osten er vel ganske fettfattig, så...
Mrs. Big sa for siden:
høres deilig ut Jeef-micro!
Fungirl sa for siden:
I dag skal jeg ha hamburger uten brød :) Steker to hamburgere og lager salat og har dressing til. Er en favoritt for tiden så det er digg med de store pakkene på Rema :)
Mrs. Big sa for siden:
Å. hamburger hørtes godt ut! Jeg kunne tenke meg pomes frites til, jeg da....drømme Hvilken salat bruker du til? Jeg har bare hatt agurk, tomat og sopp i mine salater så langt, men er det noen som har en oppskrift på en god salat som jeg kan spise i fase 2?
smilefjes sa for siden:
Hamburger er godt - men prøve med dette ved siden av:
1/2 avocado, moses sammen med hakket hvitløk - og litt majones. Det er superdeilig til all mat av oksekjøtt :smile:
Fungirl sa for siden:
Er dessverre ikke så glad i avocado jeg da.
Bruker egentlig det jeg har i huset. Passer på at isbergsalaten er så krisp og at bladene er så store at de fungerer som brød og jeg kan holde i det som om jeg spiser hamburger med brød. Knallgodt og jeg storkoser meg :)
Mrs. Big sa for siden:
Wow, skjønner ikke hvor dere tar alle ideene til mat ifra! Så utrolig flinke!!! Jeg fant nettopp en oppskrift på blomkålstappe her, så den tror jeg at jeg prøver sammen med biffen i dag.
Fungirl sa for siden:
Er nok ikke noe kreativ jeg, men tro meg man utvikler seg :) Og lærer mye av andre.
Åååå nå ble jeg sulten og gleder meg vilt til hamburger.
Bare synd det er noen timer igjen ennå, omtrent 3 vil jeg tro :(
Mrs. Big sa for siden:
Jeg laget blomkålstuingen som jeg fant oppskrift på her inne, og den var FANTASTISK god!!!!!! Er så god og mett atte!!!:D
Fungirl sa for siden:
Er ikke så veldig glad i blomkål, liker det i suppe men ikke så altfor glad i det. Men kanskje jeg skal prøve det :)
Mrs. Big sa for siden:
Jeg liker blomkål. Men til og med datteren min som ikke går på denne dietten, synest den var BEDRE enn potetestapp:eek: Nå kan det bety at min potetestapp ikke er noe god da:D
Fungirl sa for siden:
hehe den er nok god den også :)
men hvis du gidder å legge ut linken eller oppskriften hadde eg blitt glad :)
Mrs. Big sa for siden:
Kan ikke legge ut noen link, ettersom jeg ikke finner den igjen. Ville så gjerne grønnprikke henne som la den ut, men fant den ikke igjen.....
Men den var ca. slik:
1 blomkål hode kokes i ca. 15 min.
Deretter mos den og bland inn salt, pepper og muskat. 1 ss fløte og litt smør.
Nydelig!
Fungirl sa for siden:
thanks, da skal jeg prøve den :)
Gamla sa for siden:
Grillet sommerkotelett, kokt blomkål og ratatouilli.:spisesnak
Fungirl sa for siden:
Biff i strimler, løk, broccoli og champ med peppersaus fra Fjordland. Hvis jeg orker å lage noe i denne varmen da....hehe
Men bringebær med fløte skal eg alltid få ned ;)
Mrs. Big sa for siden:
I går hadde jeg grillet laks og blomkålstappen.
medas sa for siden:
Her blir det lavkabopita m. masse salat og kylling i dag :D
Fungirl sa for siden:
Satser på at mama lupene mine er kommet i dag i posten, hvis ikke blir det samma som i går. Biff med grønnsaker og peppersaus fra Fjordland.
Mrs. Big sa for siden:
Hva er mama lupene for noe Fungirl?
Fungirl sa for siden:
Det er tortillalefser som er spesiallaget for de på lavkarbo :) Kan få kjøpt de på www.lavkarbopikene.no eller www.lavkarbocafe.no men siden jeg begynte på ketolyse for snart 11 uker siden har de vært utsolgt. Så jeg har bestilt på www.dialife.dk. Bestile lefser, pitabrød og endel sukkerfritt gotteri så nå MÅ det bare være i posten i dag ellers blir jeg deppa :)
Mrs. Big sa for siden:
Å, dæken det hørtes fristende ut! Etter 4 uken med Eurodiett, så er jeg klar for noe slikt. Gleder meg som en gal til å spise "normal" mat igjen!!!!
Og jeg håper maten din kom i dag, slik at du kan kose deg masse!!!!
Fungirl sa for siden:
Den kom i dag :):)
Og det smakte himmelsk, i tillegg kom gotteriet som jeg hadde beslit, null karbs og det smaker bedre en valig snop :)
I am happy :)
medas sa for siden:
I dag blir det biff med stekt champinjong, vårløk og sukkererter.
Mrs. Big sa for siden:
Fungirl, hvilket snop kjøpte du?:hungry:
Medas, det hadde jeg i går, aner ikke hva jeg skal ha i dag.....
Fungirl sa for siden:
Kjøpte noen drops og en pose med blåbærkarameller :)
I dag blir det grillings :)
medas sa for siden:
hm, jeg lurte på å lage lavkarbo pizza i morgen da :sikle: Nå har jeg kjøpt en sånn ferdig pakke fra statene som du bare bare blander med vann og olje, men tror det ligger oppskrifter på pizzabunner her inne.Er jo egentlig noe man spiser i helga, men jeg har fortsatt ferie :p
nellie sa for siden:
1 . Taco-lasagne
(finner ikke på forumet, men den står i en oppskriftsamling, så er sikkert stjålet fra noen her inne et sted)
Stekt kjøttdeig (400 gram) + tacokrydder
1 boks hakkede tomater m/ hvitløk
1/2 glass chunky salsa
Hakket vårløk (ca 2 stk)
Skivet sopp
Hvite store neper i skiver.
Revet ost.
Stek kjøttdeigen med tacokrydder.
Ha den i en gryte sammen med det andre (unntatt nepene) og la det småkoke i 10 minutter. Ha i masse hvitløkskrydder (eller fersk) og annet krydder og rør godt sammen.
Ha det i en ildfast form, legg det lagvis med neper i taksteinsform. Ha på masse revet ost og stek.
med hjemmelaget tacokrydder: (stjålet av Carinus)
Oppskrift på krydderblanding til taco
<strong> Oppskrift på tacokrydder, som smaker identisk med de på pose:
Til 400 gr kjøttdeig:
2 ts salt
2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper
Bland sammen og tilsett i stekt kjøttdeig, som du pleier. Spe med litt vann, så det får kokt inn.
OG
3. mmmmmmmmmmmmmmmmmmspinat (stjålet av megselv)
forum.lavkarbo.no/blog.php?b=6142
Blir noe isberg og spinatblader, paprika og rømmedressing.
medas sa for siden:
:sikle::sikle: Det hørtes utrolig digg ut, nellie.
Mrs. Big sa for siden:
NAM., Nellie, hørtes knall godt ut!
Et spørsmål. KAn vi på Eurodiett spise karbonade deig? Tror det er den det heter. Sånn vi kjøper i sverige. Den er vel laget av rent kjøtt som er malt?
nellie sa for siden:
det var bare heeeeeeeelt fantastisk:sikle:
Har litt over halve lasagnen igjen også faktisk.
kjæresten måtteee ha to porsjoner da:p
medas sa for siden:
å, så bra :p Drømmer .... :sikle: Men etter jobben i dag orker jeg egentlig ikke lage mat, så blir bare LK pita med no salat og kjøtt :rolleyes:
jeef-micro sa for siden:
Det kan du :) bare pass på mengden...
Karbonadedeig inneholder mindre fett enn kjøttdeig så det er bare bra åp ED...
Sukkerzpinn sa for siden:
Jeg skal ha krabbe til middag idag! Nammm... beste jeg vet :-)
Fungirl sa for siden:
I dag blir det stekt laks med agurk og lettrømme til....
nellie sa for siden:
indrefilet av kylling, masse gul paprika, spinat, aubergine, kidneybønner, bokstomater, Hot tacosaus, estragon, pepper og urtesalt i ei ildfast form.. gratinert med litt ost
salat og kesamdressing ved siden av for meg og noe fullkornsris til Thomas. blir bra.
Mrs. Big sa for siden:
Jeg tenkte på laks i dag, med salat.
medas sa for siden:
Jeg har kjempelyst på blomkålsuppe i dag, men litt usikker på hvordan å lage den. Får vel lese meg rundt ;)
Mrs. Big sa for siden:
Jeg tenkte på salat i dag jeg da. Vet ikke helt hva jeg skal ha oppi den.:o
nattfrue sa for siden:
Kok blomkål mør og kjør den i mikser (bruk gjerne stavmikser) sammen med fløte, krydder (jeg bruker bare salt og pepper) og litt god, revet ost (noe med litt smak, f.eks. ridderost) og eventuelt en terning grønnsaksbuljong og litt vann (alt ettersom hvor tykk eller tynn suppe du vil da). La det koke opp igjen, og eventuelt tykne litt. Sprøstekte blomkålbiter er nyyydelig oppå :)
Lindabtn sa for siden:
Hjemmelaget tomatsuppe med kylling og kalkun-pølse :p
DIGG!!!!
medas sa for siden:
Å, hørtes nydelig ut. Det skal prøves ut!!!
Fungirl sa for siden:
I dag ble det kyllingfilet, løk, purre og broccoli. Alt gratinert i ovnen med ost, fløte, cf og philadelphia :)
Anne sa for siden:
I dag ble det "plain" stekt kyllingfileet og stekte grønnsaker; sopp, paprika, sukkererter og litt løk(det jeg hadde i kjøleskapet) og et par skjeer creme fraiche.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.