Ble vanvittig lite spising på meg i løpet av i dag. Jeg er jo ikke sulten!!! I dag har jeg spist egg og bacon til frokost, salat også en kotelett..... sånn går liksom dagene. I tillegg eg jeg stuptrett. Klarer ingenting nesten. Har forstått at tretthet er vanlig i begynnelsen, men nå har jeg nå hold på en 6 ukers tid da så en skulle jo tro det burde gi seg. Kan det ha sammenheng med at jeg spiser lite? Hvilken mat får jeg energien av da? Kan finne på å sovne på sofaen en kveld i 9 tiden! Det er ikke akkurat likt meg!!!!
Har du regnet ut hvor mye du får i deg sammenlagt?
Det er ikke nødvendig å spise ofte hvis du ikke føler for det, meningen er å spise når man er sulten og spise seg passe mett.
Tar du ketolysepillene ?
Brukte programmet som heter "mat på data" i begynnelsen for å regne ut, men etterhvert har jeg begynt å bare spise ketolysemat uten å regne noe særlig. Prøver å spise en del grønnsaker i løpet av en dag, også må jag ha frokost ellers blir jeg dårlig. Tablettene tar jeg...... så sant jeg husker på det da :o
Men tar dere andre vitamintilskudd i tillegg til ketolysetablettene? Hva med for eksempel en alt i ett pille (feks. Vitamineral)???
Lyprinol muslingolje (mot gikta) (morgen og kveld)
Lepicol (stabiliserer/normaliserer mage/tarm) (morgen og kveld)
Magnesium (kveld)
Mange vil sikkert synes at dette er mange tabletter å ta :eek:, og de fleste trenger sikkert ikke så mye tilskudd, sånt avhenger jo av alder og helsetilstand. ;)
Men jeg vil anbefale at du i alle fall tar et tilskudd med masse fiskeolje/omega 3, og gjerne et generelt vitamin- og mineraltilskudd i tillegg. Og så at du prøver å finne en metode for å hjelpe deg å huske å ta ketolysetablettene utover dagen. Kan du f.eks. plassere dem "unaturlig", men slik at du ser den riktige boksen på den tiden den riktige tabletten skal tas (oppå tv-en, på setet i bilen, på hodeputen osv.)?
Hvis du er mye trett, kan du også prøve et B-vitamintilskudd som f.eks. "Mega-B-Stress" en periode. Det høres ikke riktig ut at du skal være trett på grunn av ketolysen i en så lang periode som 6 uker, synes jeg.
Jeg er så og si heller aldri sulten. Før spiste jeg frokost kl 7 på morningen, og spiste ikke mat igjen før klokken var 6-7 på ettermiddagen, daførst begynte jeg å bli sulten.. men ja, jeg var utroolig slapp! Alt husarbeidet hopet seg opp, jeg maktet rett og slett ikke gjøre noe som helst. Til og med å gå opp på soverommet for å legge meg var et slit;p Men nå er jeg begynt å spise 4 måltider om dagen; frokost, lunsj, middag og kveldsmat noen ganger. Er blitt mye kvikkere etter det og føler at jeg har mer energi. Selv om jeg ikke er sulten, er jeg nødt å få i meg litt mat for å fungere.
Så ja, jeg tror iallefall at trettheten din kan skyldes at du spiser lite. Iallefall slik er det med meg...
OI OI her var det masse tilskudd! Tviler på om jeg klarer ta så mange piller til dagen, men kan kanskje slenge på en multivitamin/mineral pille og en skje tran....... Vann er jeg tørst på så det drikker jeg :)
Ja er godt å høre at det iallefall kan være tilfellet at jeg spiser for lite. Jeg skal prøve å bli litt strengere å spise litt oftere selv om jeg ikke er særlig sulten. Iallefall 3-4 ganger til dagen.
Jeg spiser kun to måltider for dagen og sper på litt om kveldene hvis det har blitt for lite. Men er ikke sulten jeg heller og jeg spiser av og til kun fordi jeg må....
kan du ikke prøve da? Spis 4 måltider etter oppsatt tid og meny? Og drikke vann bare når man er tørst kan fort bli for lite...ha drikkefalske med deg? Og du skal jo ikke være så trøtt så lenge..?
Nei sant at man jo skal det. Er bare denne trettheten som har overmannet meg. Jeg har prøvd å være flinkere med tilskuddene de siste dagene og det har hjulpet litt. Så ser ut som det kan ha vært det og ikke det at jeg spiser sjelden :) Fikk en liten oppvekker da jeg plutselig fikk svimmelhetsanfall. Har hatt det mye før og da pga folsyremangel.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.