< Tilbake til oversikten

Normalt? (Angående svetting)

annabanana sa for siden:

Ja, nå er jeg i full gang med ketolyse etter vel 1 mnd pause. Tror det var lurt med en pause for nå får jeg fullt utslag på sticks og har gått ned de 2 kg jeg la på meg på 5 dager :) :)

Men uansett, dette med svetting. Akkurat nå sitter jeg i stolen, og de renner seriøst svettedråper av panne, nakke, leppe.. det kan ikke være sånn?

Det er ikke mer en 14-15 grader ute. Har ikke vært sånn når jeg har vært i ketolyse før... hoh. jeg svetter og svetter.. Har ikke gjort noe som helst mann.. I tilegg så er det ett eller annet annerledes med hjertet (eller så bare føles det sånn). ikke akkurat hjertebank, men mer som at hjertet av og til sier kadysj kadysj i mere sakte fart, isteden for dong dong dong, sånn at pusten blir litt hakkete på en måte.... hmm.. har skjedd 1-2 ganger per dag i ca 3 dager.

Noen med lignende erfaringer? Ikke så super god til å forklare, men uansett..

ps. steike som jeg svetter.. phu

m19 sa for siden:

Jeg svetter ikke så mye, men etter jeg begynte på ketolyse har jeg blitt GLOVARM. det kjennes nesten ut som jeg er solbrent..noe jeg umulig kan være, siden sola nesten ikke har vært i nord-norge i sommer :p ...men det at jeg er glovarm hele tiden fører og også til endel svetting, men ikke i like stor grad som det du sier du svetter.

Det at hjerteaktiviteten føles anderledes ut... tja, kanskje bør du ta kontakt med legen din siden du føler noe er unormalt og ubehaglig, og siden det har vart i 3 dager alt...kan jo være greit å fått en legesjekk da..

Torkil sa for siden:

Hei
Svetting og varmefølelse skyldes høyere forbrenning (stoffskiftet er uendret) det er jo bra. Hjertebank kan skyldes at man ikke tar ketolysetablettene, spesiellt magnesium. Det er forbigående. Blir det påtakelig kan man jo be legen om en sjekk av saltbalanse og evt EKG, men dette er noe som gir seg etter 1-2 uker.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Fungirl sa for siden:

hadde det samme med hjertebank, fikk det når jeg la meg om kvelden, men som Torkil sier så går det over etter noen uker :)

annabanana sa for siden:

ja, nå merker jeg ikke noe mer. :)
tar ingen tabeletter i tillegg til kuren, så det var sikkert d.

takker for svar :)

Linn H sa for siden:

magnesuim er et must! Tar vekk mange rare "bivirkninger" ved kuren.
:D

mcfrogner sa for siden:

Leste på en debatt på sol at noen hadde brukt Magnesium-tabletter for å svette mindre, uten at dette hadde noe med diett å gjøre for øvrig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.