I neste uke skal jeg på multetur i fjellet med min bestefar. Han er jo sprek som ei fjellgeit, og jeg ser for meg at det blir en heftig tur oppigjennom heia som vanlig. Det har jo gått veldig fint før, men nå som jeg går på ketolyse merker jeg jo at formen er så som så, og jeg orker ikke de største fysiske anstrengelsene. Er det noen som har tips om hva jeg kan spise denne dagen, både som frokost og som "ekstra drivstoff" på vei oppover heia?
Heia! Fjellmat e ei utfordring - både fordi det ikkje e like lett å få til å tilberede mat på fjellet, og fordi det e ikkje all mat som e like lett å ta med og ordne til. Vi hardkokte egg som vi tok med oss - det var god næring som metta godt uten å ta allverdens plass eller kreve mye tilberedning. Ellers så bakte æ knekkebrød som æ fant oppskrift på her inne - kjempegodt og så lettvindt! blir nesten som å ha matpakke med sæ! Kald kylling funka også kjempegodt for oss!
En god salat kan også være greit å ha med. Bruk gjerne både kylling og sprøstekt bacon i den, da blir den god og mettende. Ellers har jeg prøvd å lage noen brød/lapper jeg fant her inne. Jeg kan ikke si at de er gode på smak, jeg blir rett og slett litt kvalm av dem. Men de er utrolig mettende med godt pålegg på, kanskje nettopp fordi man får nok etter bare en.
Lag deg en god omelett med ost og salami, pepperoni eller skinke, eventuelt andre ingredienser. Det er super matpakke.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.