Jeg har disse strikkene. Kan klikke flere strikker på håndtakene samtidig, slik at belastningen blir såpass stor at jeg bare klarer 8-10 reps. Føler at jeg får god kontakt med musklene, får gjort samme øvelser man gjør på et studio, og føler at dette er god trening.
Men ingen plasser har jeg lest om folk som bygger muskler med strikker. Så da lurer jeg på om strikker kun er for vedlikeholdstrening, eller om det faktisk er mulig å bygge med strikker. Noen som har peiling?
Edit: Så ikke linken før jeg svarte... Det var ikke helt sånne strikker jeg tenkte på ;)
Det skal nok mye til å bygge nevneverdig med muskler med et sånt system, men det kommer jo helt an på hvilket utgangspunkt man har. Er man helt eller relativt utrent så vil nesten alt man gjør (som innebærer en eller annen form for motstand) ha positiv effekt.
Jeg har lyst til å se hvor langt jeg kommer med lavkarbo og strikker. :D
Har vektstang, manualer og skiver også hjemme, samt ellipsemaskin. Kommer nok til å veksle mellom de forskjellige tingene. Målet er ikke noen fitnesskropp, men vil ikke se helt utrent ut heller. Så jeg innbiller meg at treningsstrikkene er bra til mitt bruk.
Jeg har brukt en del strikk. Når du kommer i god form, blir det ikke mer enn vedlikehold med strikker. Men før det er det både kjempegøy, lett å ha med seg rundt omkring og kjekt å bruke.
Åh! JA! Slike strikker har jeg også! Nå fikk jeg given over meg til å ta de frem igjen. Tusen takk! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.