< Tilbake til oversikten

Disse barene ...

Mrs. Big sa for siden:

Jeg synest de var kjempegode, og ser at de har forskjellige barer i butikkene også. Både Nutrilett, Atkins og Lindberg. Kan noen av disse brukes istedet for de vi kjøper igjennom Eurodiett?

Distrea sa for siden:

Jeg vil ikke anbefale det, for de på ED er nøye tilmålt i forhold til vitaminer, mineraler, Fett/protein/karb/kcal

men hvis du "må" er det best med Atkins sine... eller Nutrilett med karanell og melkesjokolade (den enslige baren) de har nett 2 gr Karbo

Kristin_B sa for siden:

har nutrilett sin det? hmmmm :D

Ciss sa for siden:

Jeg vil heller ikke anbefale å blande barer fra ulike dietter. MEn dette skyldes at prinsippene bak de ulike diettene er forskjellige. Lindberg tillater flere karbohydrater enn Atkins, men legger vekt på lav GI-verdi.
Og når det gjelder Euro-dietten er det i tillegg til å være en lavkarbo-diett også en lavfett/lavkalori-diett, mens det er relativt mye fett i Atkins-barene. Nutrilett kjenner jeg ikke til, men jeg vil anbefale å lese innholdsfortegnelsen og bestrebe deg på å få et forholdstall mellom proteiner, fett og karbohydrater som ligger tettest mulig opp mot den kuren du 'egentlig' følger.
Men best resultat tror jeg du vil få ved å være 100% trofast mot din egen kur!

Mrs. Big sa for siden:

OK, takk for svar.

Mrs. Big sa for siden:

Lurte på en liten ting til. Den ene baren de selger er jo Linberg. BEtyr det at den er safe?

Distrea sa for siden:

Husker ikke innholdet, men vet den ikke er safe. Akkurat som Lindberg sitt brød heller ikke er safe på ED ;)

Mrs. Big sa for siden:

Du tuller! Og jeg som nettopp har kjøpt det til mannen....Ikke lett å følge med her inne. Men tusen takk for svar!

Pearl sa for siden:

Jeg synes å huske at både Nutrilett og Lindberg barer inneholder ganske mange karbohydrater for de som er på ketolysedietten i allefall.

Mrs. Big sa for siden:

Jeg synest det er så rart! Trodde Lindberg var Eurodiett.....Så lite vet jeg:o

Distrea sa for siden:

Jeg syns du skal stramme opp legen din jeg! Poenget med Eurodiett er jo at du skal forstå og lære! Noe legen din ikke følger opp i det hele tatt.

Det er Lindbergklinikken som har Eurodiett, men med å følge Lindbergkosthold og Eurodiett er to ganske forskjellige ting.

Meningen er at når man er ferdigslanket skal man mer og mer over på nettopp Lindbergkost.

En ting som uansett er viktig. Er at du selv følger med på varene du kjøper i butikken.
Les innholdet! Men hvis du går på Eurodiett skal du uansett kun ha ED produkter, men ta inn vanlig REN mat etterhvert, (kjøtt, fisk, grønnsaker)

Ciss sa for siden:

Lindbergklinikken har jo må foldere de deler ut til de som går på ED - en for hver av de fire fasene. Der går det jo veldig klartfrem hva du kan spise og ikke kan spise. Har du ikke fått disse?

quebec sa for siden:

så eurodietten går ut på mye protein, svært lite fette og karbs? dvs lite kcal også?

Distrea sa for siden:

:ja: rett oppfattet

Mrs. Big sa for siden:

Distrea, du som vet så mye! Hva er mye karb og kalorier i en ting? Hva ser jeg etter?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.