Turi sa for siden:
Får en del gjester i morgen, og trenger en god oppskrift, som er enkel å lage..., til ca 10 stk.
Noen tips?
Samme om det er kake eller hva det er, bare det er noe godt å avslutte med.
Turi sa for siden:
Får en del gjester i morgen, og trenger en god oppskrift, som er enkel å lage..., til ca 10 stk.
Noen tips?
Samme om det er kake eller hva det er, bare det er noe godt å avslutte med.
Distrea sa for siden:
Det jeg syns har vært mest vellykka til ALLE er fromage, heistad bringebærgele og krem.
eller lavkarbo ostekake med vanlig bunn så kan du bare spise toppen.
raptor sa for siden:
Lavkarbo-is og bringebær, da??:sikle:
nattfrue sa for siden:
På denne tiden av året synes jeg ikke man trenger å gjøre det mer komplisert enn jordbær og fløte - men det finnes jo mange gode oppskrifter i forumet her som sikkert kan fungere :)
Mosepjusk sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20397
Men jeg er kanskje for sent ute...
smilefjes sa for siden:
Håhå - Mosepjusk. Den der skal lages! I dag! Sjelden jeg sikler av oppskrifter men... Nå må jeg finne en stor matbutikk med mye utvalg så jeg får tak i sukkerfri mørk sjokolade.
Fæhtfløytå sa for siden:
Rullekakebunn
(utg.pkt i Mizzys lavkarboboller):
Visp og mos eggeplommene med Cottage cheese, bakepulver og søtningsmiddel.(smak) Til det blir lysegult.
Bland tilslutt dette forsiktig inn i eggehvitene (eggehvitene skal ikke falle sammen, bland max i 1 minutt).
Smør røra FORSIKTIG utover en langpanne med slikkpott. La kantene være litt tykkere, for de kan fort bli tørre.
Stekes på nederst rille ved ca 145 -150 grader i ca. 35 - 50 min.
Med en gang de viser LITT gyllen farge- skru av ovnen og la de stå ca. 5-10 min. Ikke åpne ovndøra.
Det blir fort tørt hvis det ligger for lenge og lufter på brettet. Både i ovn og i rommet.
Jeg pleier å legge ei dyp langpanneform oppå når brettet kommer ut av ovnen. Evt også tre plastpose rundt begge brettene.
Så fort det er lunka nok, legger jeg et bakepepir oppå bakstbrettet (bruker silikonbelegget under) og ruller dette forsiktig sammen.
(Er kantene litt tørre, kan de fuktes lett først med vann)
Inn i luftett brødpose (snurpes med strikk etc) Inn i kjøleskap foroppbevaring.
Da blir det luftig og saftig.
Og elastiske! :D
Kjempegod smak!
Perfekt til rullekakebunn og mye mer.
Kan fryses.
Kremer finnes det jo i allslags varianter (smørkrem, heistadkrem osv…)
Et extra tips: skjæres opp i firkantede lapper. Legg i brødplastpose. Hell i kanel og splenda. Ristes godt.
Oppbevares i kjøleskap.
MYYYE bedre enn vanlige lapper, synes jegJ ;)
Fæhtfløytå sa for siden:
Vaffeloppskriftene her er til å anbefale!!:rolleyes:
Krem og syltetøy til?
Turi sa for siden:
Takk for alle gode tips!! De skal brukes ved en flinkere anledning.. Jeg sprakk så det dundra, og det gjorde jeg hele helgen. Men er innpå igjen idag.
Jeg velger at det var en kalkulert sprekk, og at det blir lenge til nestegang.
Takk igjen!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.