Nivanna sa for siden:
Hei!
Jeg prøver fortvilt å finne ut av næringsinnholdet i grønn te, er det noen som kan hjelpe meg? :)
Er det fy-fy, eller er det ok å pøse på med grønn te, det er jo så godt!
Nivanna sa for siden:
Hei!
Jeg prøver fortvilt å finne ut av næringsinnholdet i grønn te, er det noen som kan hjelpe meg? :)
Er det fy-fy, eller er det ok å pøse på med grønn te, det er jo så godt!
Fæhtfløytå sa for siden:
Det finnes vel mange sorter grønne teer?. Med forskjellig konsentrasjon og med ulike blandinger. Har følt at noen av dem virker inn på blodsukkeret mitt, sånn kaffe-lignende virkning.
Da kommer søtsuget snikende...:eek:
Min teori er ihvertfall at dess renere produktet er, dess mindre fare er det for at karbotilsatte stoffer er inne i bildet (noen av teene er det til og med sukker i).
Meeeen det kan jo være at terorien er så feil, så feil:o
Paradis-Oscar sa for siden:
Hø...trodde grønn te regulerte blodsukkeret jeg..hm. Må sjekkes.
Men grønn te øker forbrenningen ganske så mye da, og setter i gang fordøyelsen. Pluss masse antioksidanter, så mye i en matvare at få andre kan konkurrere! :)
Som i alt annet gjelder det her: kvalitet, kvalitet, kvalitet. Jo bedre kval., jo sunnere vare, og jo bedre smak. Kjøp ren vare, i løsvekt, så er det ikke noen bekymring med karbene. (Blandede teer i pose kan f.eks. være tilsatt fruktjuice eller tørkede frukter).
Kjøp f.eks. her om du ikke har gode te-butikker nær deg.
Grønn te er virkelig en av teene der jeg vil anbefale å holde seg unna te-poser... Og husk at grønn te ikke skal ha mer enn 70-90 graders varmt vann!
Grønn te laget av kokende vann blir besk, bitter og de andre gode smakene komemr ikke frem.
Løvetann sa for siden:
Støtter alt Paradis-Oscar sier i sitt innlegg.
Jeg har dessverre vært for lat til å kjøpe grønn te i løs vekt, selv om jeg vet at det er bedre. Drikker posete av merket LONDON. Den heter Green Tea & Jasmine Flowers, og er etter min smak, nyyyyydelig.
For første gang har jeg i dag sjekket innholdsdeklarasjonen og lest karbene :detektiv:, har aldri tenkt på om det før du stilte spørsmålet! Pr 100 g tørr vare inneholder den 5 g krbh, men hele pakken er på bare 50 g og inneholder 20 poser. I praksis blir det jo bare "spor" av karbohydrat i tekoppen.
Nivanna sa for siden:
Ahh, tusen takk!
Var så redd for å få i meg noen skjulte karber her nå.. :)
Er jeg og hu som sitter ved siden av meg på jobben som ble hekta, hu hadde fått noe i løsvekt, og vi begynte. Føler at jeg har fått høyere forbrenning, vet ikke om det er bare jeg som lurer meg selv eller hva. Nå er ihvertfall "naboen" min på ferie, og jeg kjøpte på pose... Men den var faktisk ikke like god.. Jeg må nok stikke og kjøpe i løs vekt ja! Ser at man også kan få dette i pilleform, noen som har prøvd?
Tusen takk for svar! :)
Paradis-Oscar sa for siden:
Kom forresten på en annen bra te-nettbutikk: www.tehagen.no/index.php
Nivanna sa for siden:
Jau, det blir nok te i løsvekt for meg fremover :)
Takk for tips ja!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.