Snart reiser jeg til tyrkia! :) Så da er det dette med ketolysemat...Er det mulig å gå på ketolyse når man er der? Jeg har ingen aning på hvordan mat det er det nede.. bør jeg kanskje gå på lavkarbo der, istedenfor ketolyse?
Og et spm til: dersom jeg går på lavkarbo de ukene jeg er der, skal jeg da ta ketolysetabelettene? Eller skal jeg kun ta de dersomjeg går på ketolyse?
I Tyrkia bør det fint gå an å spise ketolysemat. De har mye kylling, grønnsaker og biff + mye fisk. Og fisken der nede er som regel veldig god!
Kan du lage frokost og slikt selv? De har masse godt i butikkene, men lite bacon (naturlig nok).
be om å IKKE få pommes frites og ris når du spiser ute. De har ofte det på tallerkenen.
Så får du nesten se - jeg planlegger at det skal gå når vi kommer nedover til høsten. men vi lager nesten all mat selv når vi er der, og da går det lettere:)
God tur!! Tyrkia er et deilig land:)
skal også til tyrkia og skal legge ketolyse på hyllen den uken, men har planer om å følge en litt slapp lavkarbo plan. mitt beste tips er isåfall at du ber de ikke sette frem brødet og smøret de vanligvis gir deg før du får maten. det er det beste tynn-brødet som finnes! sikle be om ekstra grønt til maten istedenfor ris eller pommes frittes.
Eggene smaker helt greit der nede om du vil lage egen frokostomelett og har muligheten. Problemet mitt er at enhver butikk får ferskt HVITT brød hver eneste dag og det smaker himmelsk! sukk.
ja,d et tynne brødet er bare utrolig godt!! Skal være der nede i tre uker, så jeg kan ikke legge ketolysen heeeelt på hylla. Men jeg planlegger å
følge en lavkarbo den ene uka siden vi skal være sammen med noen da + at begge ungene er med. Men de tok ukene etterpå er det bare minsta som er med, så da blir det med matlaging hjemme, og dermed kan vi styre tingene mer selv. Men klart det er lett å la seg friste. Masse kaldt vann er vel egentlig det beste tipset tror jeg, og det får man jo kjøpt over alt! Og på matbutikker får man kjøpt sånn vann med kullsyre i små, søte flasker 8sjekk karbene), og det kan jo være greit å ha litt av dersom man har tilgang på kjøleskap.
Takk så mye for svar! :) Skal prøve så godt jeg kan å holde meg til ketolysemat, så får man se åssen det går :p Det å be å få mat uten pommes frites og ris, og med ekstra grønnsaker pleier jeg alltid å gjøre her hjemme også, så tror ikke det blir noe større problem i tyrkia. Men, nei. Vi lager ikke maten selv. Hadde vært mye enklere om vi hadde gjort det. Men men, jeg sakl klare det uansett.
Men nå er jeg bare nødt å fortsette å pakke her jeg, 4 timer til flyet tar av ;)
GOD SOMMER TIL ALLE SAMMEN! ;D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.