< Tilbake til oversikten

"Sprekk" men byks i vektnedgangen..

Sense sa for siden:

Før vi reiste på ferie så stod jeg stille i en hel uke, gikk litt opp og ned +/- 500 g fra dag til dag. Så hadde vi en utenlandstur på 5 dager hvorav vi i 4 av dem hadde en kontrollert sprekk. Spiste en del karbs (brød/bønner/ris/potet blant annet) samt drakk litt smirnov ice.

Da jeg kom hjem (mandag) stod vekta mer eller mindre på det samme som når vi dro. I går var jeg gått ned 200 gram i forhold til mandag og idag hele 1,1 kg i forhold til gårsdagens vekt :eek: Hvordan er dette mulig? Tenkte først at det kanskje er oppsamlet vann, men siden jeg ikke hadde gått opp så må jo det bety at jeg likevel har tatt av -hvis dette kun er vann...

Og så mener jeg at det var noen her inne som hadde samme erfaring, at hvis man står stille så kan noen med hell gi kroppen et lite "karbosjokk" noen dager, for å så oppleve at det igjen løsner... Er dette tilfelle, eller har jeg drømt? :rolleyes:

Demithor sa for siden:

Jeg hadde liknende erfaringer på de fleste av de sjeldne, kontrollerte karbodagene jeg hadde under mine tre måneder på ketolyse.

I mitt tilfelle bestod det av å ta èn dag med "normal" karbo-, lavt fettnivå i maten, en gang i blandt. Ingen mesking i søtsaker og potetgull ol. altså, men inntak av ris eller pasta sammen med magert kjøtt, for eksempel.

JenJen sa for siden:

Jeg har også opplevd dette, men ikke hver gang jeg gir kroppen karbosjokk (det har skjedd noen ganger til nå..) :o Det er ikke noe jeg gjør for å gå ned i vekt, og jeg anbefaler det ikke. Sjansen for at man går opp er så stor, og det er utrolig deprimerende å se at vekta går opp istedet for ned.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.