Jeg har tenkt lenge på å begynne med lavkarbo, men det har aldri blitt til. Så fant jeg denne siden i går og da ble jeg skikkelig gira ;) Lurte på hvis jeg skal begynne med lavkarbo, hvor mange karbohydrater kan jeg spise for dagen? Leste mye på oppskriftforumet og det stod jo masse oppskrifter på desserter og kaker. Legger man ikke på seg hvis man spiser sånn?
Hei og velkommen hit :klem:
Har du funnet ut hvilken filosofi du ønsker å følge? Mange kilo og ta av?
Filosofien er det første man må finne ut av - så skaffe seg info om den! En god bok innenfor temaet er nesten et must.
Hvor mange karbohydrater man skal spise avhenger av filosofien. På ketolyse f.eks holder man seg mellom 15-20 gr kh per dag. Lindberg tolererer vel opptil 50 om jeg ikke husker feil?
Desserter og kaker her inne er oppskrifter som følger lavkarbo, og det er karbohydratene og sukkeret som gjør at mange legger på seg, og det inneholder ikke dette så derfor er det lov :heia: I moderate mengder selvsagt... som kos. Men ja, mange blir overrasket hvor utrolig MYE og GOD mat man kan spise på larkarbo.
Lykke til, og jeg anbefaler også deg å starte en journal her inne - det er motiverende :klem:
Jeg har lest mange som bare følger lavkarbo, holder seg under en viss grense karbohydrater. Så jeg vil følge lavkarbo. Jeg har 15 kilo å ta av..
Synes det høres så flott ut å spise mye god mat og gå ned i vekt forde om.
Velkommen hit! En filosofi er viktig så jeg anbefaler deg jeg også å kikke litt rundt her inne for å finne noe du vil satse på. Og i begynnelsen er nok alt litt forvirrende, men da er det veldig godt å bruke alle disse flotte menneskene som mentorer. Her inne er det mange lavkarbo eksperter!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.