< Tilbake til oversikten

VANNMELON, veldig godt, kan den anbefales som "ketolyse mat"?

matti sa for siden:

kjøpte vannmelon for et par dager siden, flere stykk. de var veldig gode.
frotset skikkelig i går, spiste mer en en stk alene på en dag. ser at vekten ikke har økt.
det har også blitt mye grillmat med vannmelon som dessert i det siste. ingen vesentlig vektøkning av dette, kun et par tre hekto. kan vel si jeg er litt av kuren nå, men skal komme på igjen denne uken.

Lindabtn sa for siden:

vannmelon har 8,1 karber per 100 gram så det er nok ikke ketolyse mat nei

:)

matti sa for siden:

hvor går grensen på karber pr. 100 gram for at det er ketolysemat?

Nike sa for siden:

I tillegg har det høy GI og får blodsukkeret til å fyke opp. Jeg også elsker vannmelon, og det er neppe usunt, men egner seg dårlig på ketogene kosthold - det er jo frukt, og det skal man ikke ha.

Lindabtn sa for siden:

Du kan jo måle opp 100 gr vannmelon og se hvor lite det faktisk er i forhold til hvor mye karber du får i deg av det lille. Og 8 karber er ganske mye, da har du jo bare 7 karber igjen som skal fordeles over hele dagen.
Tror jeg kanskje ville spist et par jordbær eller noen bringebær i stede
Og som Nike sier, høy GI

:)

MorStine sa for siden:

Samme skulle jeg skrive...

Fedon fraråder dette har jeg lest, sådet er neppe lavkarbokost, ei heller ketolysemat...

Lava sa for siden:

Så bra at jeg ikke liker vannmelon :lol:

Lindabtn sa for siden:

Signerer :lol:
men honningmelon deriomot, DET er DIGG :sikle: :hylgrine:

MorStine sa for siden:

Eller cantaloupe(?) med spekeskinke og brie:sikle: Men melon er jo dessverre ikke ketiolysemat, men på vedlikehold og vedvarende så er jo melon tillatt;)

Ikke vannmelon-fan her heller...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.