høna sa for siden:
Orker ikke noe som er laget med bakemiksen/soyaprotein...noen råd?
Takler ikke smaken...ekkelt :o
Dermed føler jeg matinntaket blir lite variert...
høna sa for siden:
Orker ikke noe som er laget med bakemiksen/soyaprotein...noen råd?
Takler ikke smaken...ekkelt :o
Dermed føler jeg matinntaket blir lite variert...
Lindabtn sa for siden:
Må du lage mat med disse ingrediensene da???
Det er jo så UENDELIG mye annet å velge i
:)
høna sa for siden:
Kunne tenke meg noe annet enn egg til frokost, liksom....
Lindabtn sa for siden:
men det er jo ikke soyaprotein eller bakemix i egg!!
Er det brød du er lei av da eller???
høna sa for siden:
Ja, liker ikke de brød-oppskriftene... så det blir litt for ofte egg og bacon til frokost, hehe
Lindabtn sa for siden:
Ja den ser jeg, veldig godt. Sånn var det med meg også. Ble dritt lei etter hvert.- Så jeg begynte å lage meg en digg salat med: isberg, kinakål, rødløk, purre, paprika og masse fetaost. Det var og er en grei frokost eller lunsj.
Men er du så lei at du ikke kan lage en god omlett?? Da kan man jo spe på med alt mulig av grønnsaker og du har hele pakken: fett, proteiner, grønnsaker :)
Hvis ikke kan du jo lage en stoor porsjon av tomatsuppe som du kan ha i kjøleskapet. lett å ta en bolle nå og da, når du sulten, også til frokost.
Huff, jeg husker nesten ikke hva jeg spiste til frokost :rodme:
Pleide alltid vente til lunsj og da ble det salat.
Men jeg har hatt veldig dilla på lefsene fra mama lupes (www.lavkarbocafe.no), på dem hadde jeg majo, salat, ost, salami og paprika. Det var en helt grei og enkel frokost.
Men egentlig er jeg ikke den rette til å foreslå frokost for jeg er VERDENS MEST kresne person :p
Charmtassen sa for siden:
Her er en oppskrift på brød som ikke inneholder verken soyaprotein eller bakemiks. Jeg kaller det bare "Prinsessebrødet":
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=120453&highlight=br%F8d#post120453
Jeg er heller ikke kjempeglad i soyaprotein, så gleden ble stor da jeg fant denne oppskriften.
I oppskriften står det nevnt "hvetekli", "soyaflak" og "fibrex". Hvetekli er det samme som kruskakli, soyaflak kan f.eks. byttes ut med solsikkefrø og fibrex kan f.eks. byttes ut med valnøtter. Det er mange muligheter - og det står flere varianter nedover i linken.
Lykke til! :stortsmil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.