< Tilbake til oversikten

Da har jeg shoppet bøker!

HP sa for siden:

Føler jeg trenger å utvide biblioteket litt...

• GI-lister for kost i balanse
  • Den nye kokeboken naturlig slank
  • Gå ned i vekt med south beach-dietten
  • Fedon Lindbergs pasta
  • Atkins nye slankerevolusjon (den nye norske)
    Bestillt hos Haugen bok, lurer på om de kommer allerede i morgen... :p

Lenke til haugen her: forum.lavkarbo.no/f36-til-bokhandelen.html

dingpot sa for siden:

Jeg sitter akkurat og sikler etter atkins bokpakken, jeg! Men jeg er egentlig litt usikker på om jeg skal kjøpe hele pakken, eller bare "den nye slankerevolusjonen" alene... ELLER om jeg skal kjøpe south beach boka! hehe! Jeg har egentlig ikke bestemt meg for hvilken diett jeg vil følge av dem, og de er ikke akkurat den samme dietten.

Men et spørsmål: bør jeg kjøpe den engelske eller den norske utgaven av "den nye slankerevolusjonen"? jeg leser at det er noen feil i den norske versjonen, men igjen at de engelske målene ikke stemmer overens med norske mål??

HP sa for siden:

2004 utgaven av "den nye slankerevolusjonen" skal være oppdatert, jeg har bestilt den nå... Litt spent på oversettelsen! :ja:

Så, du kjøper den du er mest komfortabel med, orginalen er alltid best, for noe går alltid tapt ved oversettelse... :p

dingpot sa for siden:

Da bestilte jeg atkins bokpakken! :D Kan jo være greit med de andre bøkene også! 150 kroner mer kan man jo ikke akkurat kalle ruinering!! :lol: så kan jeg heller kjøpe south beach boka senere, hvis jeg skulle føle at atkins ikke passer for meg.

Marianne sa for siden:

Nå ble jeg misunnelig, nå!;) Jeg vil også ha...:p

Men du, jeg tror at alle disse diettene har noe for seg, og at en kombinasjon kan være ideell. Tenk på alle oppskrifter man har å fråtse i da!

Nå hoppet jeg på South Beach uten å ha lest ferdig boka:eek: , men jo mer kunnskap man får, jo lettere er det å trekke det som passer en selv best.
Lurer på om jeg skal kjøpe Pasta-boka til Lindberg i hvert fall, den er ikke så dyr. Har jeg plass til flere kokebøker, forresten? :rolleyes: Nei.

Men kos deg med bøkene!
Ha en lærerik dag!
marianne

HP sa for siden:

Det fine med kokeboken til Lindberg er at den inneholder omtrent like mye teori som oppskrifter, og den er en oppdatering av 'Naturlig Slank' som er noe utdatert. Eggeplommer er for eksempel ikke lengre så farlig... :snill:

Jeg skal lese alt dette for å få oversikt over hva som finnes der ute, og hva noen faktisk følger når de sier de spiser South Beach... :rolleyes:

:p

melene sa for siden:

Gleder meg til å høre dommen over South Beach... Av en eller anne grunn frykter jeg slakt av Atkins-tilhengere, helt ubegrunnet... Det må være fordi jeg syns de er så utrolig dyktige her inne, og vet så mye.
Som jeg skrev et annet sted, er ikke boken godt lagt opp, jeg foretrekker "koke"bøker som er mer oppslagsverk, her er det helt annerledes. Så det er viktig å lese hele boken... Og igjen, for meg var det en åpenbaring, det jeg har klart de siste månedene med South Beach har jeg aldri tidligere klart.

Lykke til med lesingen!;)

Nille sa for siden:

Atkins tilhengere har ikke TID til å slakte andre dietter/filosofier, - vi har nok med å forsvare oss mot angrep utenfra !! Dessuten tror jeg de fleste som har lest noen lavkarbo bøker har "sett lyset" og funnet ut at når alt kommer til alt er de dønn like !! Av de oppskriftene jeg har i mappa mi og laget jevnlig er det ikke mange fra Atkins bøkene. Det er en salig blanding av Atkins, Lindberg, South Beach, The Zone, Protein Power, Schwartbein, Neanderthin, CAD..... hele røkla. Jeg husker ikke engang hvem som er hvem...... :snill:

Men de skal bli spennende å høre HP sin mening om Atkins for Life kontra South Beach siste fase....:) ... siden de jeg kjenner sier de er helt prikklike...:o

HP sa for siden:

Og jeg synes det er spennede å finne ut hva alle snakker om... :p

Kansje jeg skal finne fram Sone boken igjen når jeg er ferdig med Lindberg stoffet jeg nå fordyper meg i... :p

Marianne sa for siden:

Jeg synes utfordringen er å virkelig bruke alle de gode oppskriftene i de mange bøkene mine.
[color=purple][/color]
Når jeg er sulten og vil ha mat NÅ og titter i kjøleskapet og finner brokkoli og blomkål og løk og egg og avocado. Jeg skal lage middag med en proteinrett, to grønnsakretter og kanskje linser til eller salat. DA blar jeg da. :rolleyes:
[color=purple][/color]
I min drømmeverden hadde jeg hatt et regneark/database hvor alle oppskrifter var lagt inn med ingredienser, så kunne jeg legge inn hva jeg hadde i kjøleskapet og finne ut hvilken oppskrift fra hvilken bok jeg kunne bruke.
Akkurat som Tøm-kjøleskapet som man finner på mange matsider på internett.
Jeg har jo kokebøker for tusenvis av kroner og VIL bruke dem. Og dessuten er jeg litt avhengig av bilder. Det ER litt stusslig med hele kokebøker uten ett eneste bilde.
[color=purple][/color]
Guten Appetitt!:D
marianne

HP sa for siden:

Da har bøkene kommet! :)

Mine første kommentarer....

Atkins boken: Denne var slunket, harry forord av Celina, også var det oversetteren da.... :rolleyes: den samme som begikk den forrige boka på norsk... blir spennede...

Fedon pasta - denne var liten og tynn denne...

Gi listene viste jeg at var tynne....

South Beach: En veldig dyr pocket bok? Gleder meg til å se litt inni... :p

Også Kokeboken til Fedon da... Et praktverk, intet mindre - gleder meg til å lese! :ja:

Det var første inntrykkene - mer følger ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.