< Tilbake til oversikten

Kan for mye fløte hindre vektnedgang?

høna sa for siden:

Jeg har nemlig fått dilla på en isoppskrift jeg fant her; fløte, frossne bær og søtningsmiddel i mikseren :D

Gracella sa for siden:

Det er vel heller søtningsmidlet som kan gi stagnasjon - men noen reagerer på mye melkeprodukter med stopp på vekta.
Kan du ikke prøve å kutte ut søtstoffet først?
Jeg prøvde den hurtig-jukseisen (frosne bringebær, fløte og en isbit i hurtigmixeren) og den var søt nok for meg :p:)

MorStine sa for siden:

Ja, både fløte og søtningsmidler kan gi stagnasjon hos mange... og fløte inneholder jo 2,9 kh/100 så med ett beger er man jo oppe i nesten 2/3 av dagsinntaket...

Fungirl sa for siden:

29??? Er vel heller 2,9 får jeg håpe ellers er det endel feil på boksene her på vestlandet iallefall :)

Ista sa for siden:

Lagde ostekake nå nettopp..Å på min fløte pakke står det 2,9 ja!!!;)

magdalena sa for siden:

2.9 gram ja.Det ser dere jo når Morstine skrivervidere at ett beger dekker nesten 2/3 av dagsinntaket av karbohydrater;)

Fungirl sa for siden:

Ett beger dekker hele dagskarbene mine, men jeg skjønte jo selvsagt at det var en skrivefeil, men kan være noen nybegynnere som blir litt satt ut :)

MorStine sa for siden:

Ja, var en komma som ikke hadde blitt med der, ja;) Skulle seff være 2,9...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.