Røra laget jeg av:
2 egg
3 ss cottage chees
1,5dl fløte
0,5dl vann
litt revet ost
ca 3dl bakemix fra ketolyse.no
1/5 ts natron
Har nå tatt dette i en ildfast form og satt det på 180C i ovnen.
Skal se ann tiden litt,men skal gi beskjed om hvor lenge den må stå.
Når jeg nå skal ta den ut, skal jeg "dekorere" den med stekt kjøttdeig med litt paprika og løk.. toppes med ost eller litt mere "pannekake-røre" og ost.
Dette var siinnsykt deilig! hele familien er kjempe mett! =)
Gratinerte det hele med ost og litt mere røre, så hadde jeg (heldigvis) 4 strimler bacon oppå osten...
Det var meget smart, dersom noen vil lage denne så anbefaler jeg å ha salt i røren,eller bacon oppå toppen :D sånn for smakens skyld..
(men så brukte jeg jo kjøttdeigen uten salt og vann da)
Det var super godt! for dere som har smakt fylte pannekaker før, dette smaker akkurat det samme!! :D
Har spart en bit til lunch i morgen, håper bare jeg klarer å la den ligge :p
OJ! glemte jo å angi steketid..! jeg holdt et øye med den hele tiden,men ca 8 min er nok. Kommer jo selvsagt litt ann på ovnen, og hvor mye røre du har i=)
Har ikke regna nei, måtte få barna i seng først, skal se på det nå, men for å si det slik (finner selvsagt ikke målebandet mitt) men formen jeg har brukt er ca 26x13... Sånn lasagneform..
Og rører en er vri av Torkils vaffeloppskrift fra ketolysemix-boksen, der vil hver plate gi 2 karb,men jeg bytta ut bakepulver med natron og hadde kun 2 egg i og cottage chees da...Ikke brukte jeg hele røra heller..
La oss si at hele røra inneholdt 10 karber og jeg brukte kanskje røre for 7 av dem...
Kjøttdeigen er vell 0,9?
løk og paprika ca 1
olje til steiking
Bacon 0?
hvitost Norvegia 0?
Jeg mener dette holder til 5stk dvs at hver porsjon er i overkant av 2 karb.
Og da mener jeg at jeg har tatt godt i..
Formen rakk til mine to prinsesser på 2 og 3 år, meg selv og mannen (han er en stooorspiser,ser bare ikke sånn ut.. :mad: )
Enda har jeg et like stort stykke som det jeg spiste til middag i kjøleskapet, til lunch i morgen..
Dersom det er noen som er flinkere en meg til dette så hyl ut..
Er ikke sikkert dette er 100% men det er nok ikke så langt unna?!
hihi, godt var det værtfall! Og det annbefales virkelig!
Hei
Hadde denne til middag i dag! Veldig god! Hadde den i paiform jeg da og den ble litt for tykk, men neste gang så har jeg lært. Skal nesten ikke ha noe røre i bunn :rolleyes:
Kan i grunnen ikke fordra den konsistensen ting bakt uten mel får og særlig ikke dersom det er cottage cheese i den, grøsss. Så jo mere "godt" det er oppi her jo bedre er den fant jeg ut. Bare fantasien som setter grenser!
Så bra at du likte den da!!!=)
Ja, jeg tenkte at man jo helt sikkert kunne ha den ferdig stekte kjøttdeigen i røra, slik at det ikke blir en bunn men en hel enhet?!
Men igjen,bra at du likte den! Jeg syns også den var god :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.