< Tilbake til oversikten

Reaksjon i halsen etter Cola light?

Pocahontas sa for siden:

Hei på dere!
Har vært på kuren i fire uker, og gått ned fem kilo. Happy as can be! :p
Jeg tror også jeg oppdaget noe i kveld. Etter å ha drukket et stort glass Cola light, kom den snikende, ekle følelsen som jeg har kjent innimellom, opp gjennom årene. Det er som om noe i halsen (på venstre side) hovner opp og blir til en klump. Veldig ekkelt, og særs ekkelt når jeg skal prøve å sove. Jeg har ingen erfaring med allergi, men tror dere at dette kan være en allergisk reaksjon på et stoff i denne brusen?
Hvis jeg har oppdaget kilden til den ekle klumpen som kommer innimellom, blir jeg sjeleglad. Da må jeg takke kuren, fordi jeg har så oversikt over hva jeg spiser og drikker og at det lettere kan elimineres og bestemmes.

Takker hvis noen har noen innspill!

Ha en super julikveld!

Marianne

Fungirl sa for siden:

jeg merker at jeg også får sånn klump bak i halsen eller på venstre side av tunga liksom, men jeg tror jeg får det av jordbær. Men forrige gang jeg fikk det spiste jeg jordbær og drakk cola zero så kan jo være det også, selv om jeg tviler på det siden jeg også i dag drikker cola zero :)

jeef-micro sa for siden:

det er ikke samme søtningstoffet i light og zero, så det er ikke så rart om du reagerer på det ene men ikke det andre. Jeg tåler ikke aspartam som er i zero, så cola light er eneste brusen jeg kan drikke....

Har du en allergisk reaksjon, og den slår ut i halsen, så bør du være litt forsiktig, og unngå det som utløser dette :)

Eliminering er en fin ting :) Prøv å holde deg unna cola light og se om det blir borte :)

Pocahontas sa for siden:

Jepp - Cola lighten er herved skyllet ut, og skal byttes med kun vann. Liker jo vann best likevel. :)

Takk for svar!

Klem, Marianne

Fungirl sa for siden:

sliter litt med mandlene mine også så kanskje det kan være noe der. Har faktisk tatt det opp med legen tidligere og de fant ingenting. Fikk beskjed om at det ofte var noe man kunne føle uten at det faktisk var noe der, og da gikk den vekk....hehe

jeef-micro sa for siden:

Ikke så uvanlig... feks så kan man bli redd av å kjenne på ting i halsen (er jo redd for å ikke få puste osv... ) og da blir følelsen psykisk betinget til slutt...

vann er jo uansett mye bedre enn brus :D

Fungirl sa for siden:

Enig, vann er best. Men hjelper å få litt smak på ting av og til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.