Jeg har et spørsmål til dere ang denne nye livstilen jeg har bestemt meg for å følge.. Jeg har aldri likt værken rømme,dressing,majo eller noe i den duren, brekker meg til og med av smør på brødskiva...
WHAT TO DO??
er det da dødsdømt av meg å tro det har noe for seg å gå på denne kuren?
Tilsetter olje til salatene mine, og jeg kan spise kylling skinn ect.
Fett er jo ganske så essensiel på ketolysekuren, siden vi skal ha kanskje lite karbs er det fettet som gjør oss mett. Mulig det går på bare å bruke bare olje også, men jeg er nok ikke den rette til å svare på det. Virker bare som du kan oppleve å bli fortere sulten uten alt fettet. Jeg spiser kun to ganger for dagen og er sjeldent sulten.
Kanskje generell lavkarbo hadde vært enklere for deg, da er det mindre fett og mer karbs. Men selvsagt prøv ketolyse først hvis du føler det er det rette for deg :)
Jeg trives veldig godt på denne kuren, bare å fyre løs med spørsmål hvis det er noe jeg kan hjelpe med iallefall :)
Masse lykke til :)
Koteletter da? Bearnaisesausen i beger fra Fjordland er også bra, (lite karber). Fløtesaus? Med litt ekstra smør oppi?
Ribbe? Masse deilig fett kjøtt, og fet fisk. Røkt laks kanskje. Den er jo feit. Og hvis du steiker maten i rent meierismør så får du i deg mye fett der også. Smelta meierismør på blomkål ell broccoli? Mmm. Du får i deg nok, sjø. :)
Begynner kanskje å bli dreven i "faget" etterhvert jeg da. :D Heh.
Har holdt på i 17 måneder og gått ned 34 kilo. Spiser stort sett ren mat, og får i meg nok fett gjennom å spise fett kjøtt og fisk. Funker det.
Det hender jeg lager posesauser til maten, men da må jeg være litt forsiktig, noen av dem har ganske mye karber. Sjekk på baksiden før du kjøper. Men da jukser jeg i meg litt mer fett ved å smelte litt ekstra meierismør i sausen, og kanskje en kremfløteskvett. Hvis du lager posesauser med kremfløte istedet for melk så går karbeinnholdet ned. Det karbeinnholdet som står på ferdig saus, på baksida av posen, er beregna ut fra at sausen er laga m lettmelk. Lettmelk har mye mere karber enn kremfløte. :rolleyes: Snåle greier.
Jeg spiste hverken rømme, dressing, eller majo når jeg gikk på ketolyse. Klarte da jommen å miste 17 kilo på tre måneder likevel. De siste 8 har forsvunnet under generell (lite streng) lavkarbo på de påfølgende to månedene.
Dette var virkelig lykkelesning! Tusen takk for at dere har tatt dere tiden til og svare nok en stakkar nybegynner!
WEEHEE så glad jeg ble nå!! Jeg mener det, har alltid eeeelsket kjøtt, det var det som i førsteomgang fikk meg til å sjekke dette opplegget litt nøyere. Jeg er såå lykkelig! :D
Eneste som kan gjøre denne dagen bedre er om jeg får inn dn der ticket saken min! har laget en flere ganger og fulgt alle "oppskrifter" jeg fant, å den er såå fin og jeg er så stolt.. så skriver jeg noe, også er den ikke der..
Skal bli! :D
Men hun er faktisk der borte en måneds tid nå, så må vente til hun kommer hjem... Hæng ånn, folks! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.