Hannehk sa for siden:
Hvilke grønnsaker spiser du til middag?
Her går det mest i sopp, asparges, blomkål og brokkoli og litt løk.....
Hannehk sa for siden:
Hvilke grønnsaker spiser du til middag?
Her går det mest i sopp, asparges, blomkål og brokkoli og litt løk.....
Fungirl sa for siden:
her går det i champ, broccoli, løk, paprika, purre og minimais for det meste.
luringen sa for siden:
ble lei broccolli og blomkål ei stund..da var squash en livredder! Stekt i skiver, i panne eller ovn.
Sopp, løk, revne rå gulerøtter, sukkererter, reddiker, tomat, salat, agurk...
Armagedon sa for siden:
Spiser:
Salat (isberg,ruccola,rapid) agurk,paprika,vårløk, litt tomat, vanlig løk,blomkål,brokkoli,asperges(hvordan skrives det da..?! :o )
Ja, det var vell det..
Hannehk sa for siden:
Takk for svar dere! :)
Jeg synes det er litt greit å få noen innspill på grønnsakene da det fort går i det samme....
Men er veldig glad i å steke brokkoli, blomkål, squash, asperges (ja tror det skrives sånn :D), sopp, paprika og noe valgfritt strimlet kjøtt sammen med Creme Fraiche. Blir liksom en konge middag av det :p. Men jo mere godt det er oppi jo bedre er det jo!
smilefjes sa for siden:
Jeg steker sopp og har oppi brokkoli mot slutten, samt sjallottløk og hvitløk. Lager en svær porsjon og setter i kjøleskapet så har jeg et par dager til jeg slenger resten i en omelett.
Men ellers er det aldri et måltid uten crispisalat da. Kombinert med agurk, spisspaprika og torrinto-tomater. Tror det er mer sukker i både paprikaen og tomatene jeg bruker enn de vanlige, men det er så mye mer smak også så jeg bruker heller bare bittelite.
Også bruker jeg rømme med hvitløk oppi på alt mulig rart.
Eller most avocado med hvitløk og majones blandet i. Det er bedre enn alt annet på stekt kjøtt.
Hm... sulten nå - på tide med frokost!
Armagedon sa for siden:
Enig med dere alle! =)
Jeg er kjempe fan av svinekjøtt med bacon og peppersaus med blomkål-mos til=)
ÅÅååå biffsnadder ala Armagedon =)
Å la oss ikke glemme gratinert blomkål og brokkoli med bacon <3
sukk denne kuren er herlig!:D
Hannehk sa for siden:
Å nam hvordan lager du det!?
Armagedon sa for siden:
Det er jo verdens enkleste middag ! :)
Kok opp den mengden blomkål å brokkoli du trenger (i henhold til størrelsen på familien, mine barn eeeeelsker dette)
Steik bacon i biter, lag en lav-karb kvitsaus (bruk posesaus og erstatt melk med fløte og vann)
Hell av vannet å legg grønnsakerne i en ildfast form, ha over sausen og 80 % av baconet, hiv på ost å topp den med resten av bacon bitene, så inn i ovnen på 180 C til osten er gylden.
Jeg pleier å ha skinke i også, bare for syns skyld :p
Det er en sikker vinner hjemme hos oss, barn å mann spiser rundstykker eller potet til,men det er mer en nok middag i bare dette!
MorStine sa for siden:
Hjertesalat, ruccola, blomkål, brokkoli, cherrytomater, sopp, gul og grønn paprika, løk, vårløk, agurk, hvitløk... Kommer ikke på noe mer nå...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.