Jellyfish sa for siden:
Har lest både i boka og flere steder her inne at matlysten/sultfølelsen etterhvert blir borte, men hvor lang tid tar det? Synes igrunn jeg er like glupsk som før:(
Jellyfish sa for siden:
Har lest både i boka og flere steder her inne at matlysten/sultfølelsen etterhvert blir borte, men hvor lang tid tar det? Synes igrunn jeg er like glupsk som før:(
Fungirl sa for siden:
Matlysten skal vel ikke forsvinne for man må jo fortsatt få i seg mat :) Men det at man går rundt og er småsulten hele tiden forsvinner som regel på ketolyse hvis man får i seg nok fett da, er jo dette som skal mette oss slik at vi ikke går rundt og småspiser :)
Første ukene er nok matfokuset ganske stort på ketolyse siden man skal venne kroppen til noe helt nytt men etterhvert tenker man mindre på mat, gjør iallefall jeg og har inntrykk av at andre også opplever det slik. Men er selvsagt individuelle forskjeller her også :)
nattfrue sa for siden:
Tror det er veldig individuelt, men selv så mistet jeg mye av matlysten (dvs. kanskje ikke matlysten, men suget etter mat/søtsaker) allerede første dagen. Det var nok også litt fordi jeg var kvalm, for all del. De tilfellene jeg har hatt av mat/søtsug etterpå, har stort sett vært "psykiske", dvs. ikke reell sult - de vanlige måltidene spiser jeg mer etter klokka enn etter sultfølelse. Tror antakelig det er en nøkkelfaktor å få i seg nok fett?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.