< Tilbake til oversikten

Vektstagnasjon

Momsa sa for siden:

kan det ha noe med å gjøre at jeg ikka har vært noe særlig på do? normalt går jeg mange ganger om dagen, etter kuren har det minket veldig.
fint nok, men dette er litt i overkant synes jeg. får jo nesten ikke gått på do i det hele tatt, og det er ikke behagelig når det først skjer, for å si det sånn (beklager, forsøkte å moderere så godt jeg kan).

vekta har stått stille i 2 uker, jeg er nå ferdig med min 4. uke. kun gått ned 2 kilo. må vel være noe feil her et sted?
eller?

Nike sa for siden:

Ja, det kan fint ha noe med det å gjøre. Får du i deg nok grønnsaker? Evt kan du prøve fibertilskudd + masse vann. Linfrø setter fart på magen.

Løvetann sa for siden:

Det ligger for så vidt en del gode tips og råd om dette på tidligere tråder:

Her er en tråd om vektstagnasjon:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043

Og her er en om forstoppelse:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20096

Jeg har, i likhet med deg, opplevd at vekttapet gikk sakte, i forhold til mange andre her. Men nå tror jeg det endelig har løsnet litt for min del (håper det holder!), kanskje fordi jeg skar ned på erstatningsbrød og kuttet ut jordbær og ble litt flinkere til å mosjonere hver dag.

Dette skal nok gå bra! Du får prøve deg frem litt, håper du finner noe nyttig i trådene over. Uansett så finner du sikkert ut av det etterhvert!

Lykke til! :goodluck:

Areola sa for siden:

Momsa, jeg har sett litt i bloggen din.. og tror du kanskje spiser litt for lite karber.. Det er ikke om å gjøre å holde seg under 15 karber, det er like viktig å få i seg alle 15!
Mange går ned like mye med 20 karber også, og da er det lettere og variere maten :)

quebec sa for siden:

grønnsaker = fiber= HAPPY MAGE :)

Momsa sa for siden:

areola: vet du, det har jeg ikke tenkt på! gurimalla, kanskje det er det som er feilen??? der sa du noe, skal jammen øke litt til uka! ihvertfall passe på at jeg får i meg 15. tusen takk for at du tok deg bryet med å se i bloggen, setter jeg stor pris på!:)

og til flere her: tror nok jeg har fått i meg for lite grønnsaker ja. blir mest i salaten, liksom. kan dere gi meg noen tips på hvordan få i seg fler?? veldig takknemlig!;)
god helg til dere alle!

Lisbeth sa for siden:

Jeg er veldig glad i å kutte opp paprika, løk, sopp og minimais, pakke det inn i aluminiumsfolie sammen med olje, salt, pepper og timian og steke i ovnen i 15-20 minutter. Blir knasende og godt!!

Momsa sa for siden:

mmmmm..hørtes kjempegodt ut!!! thanks!! :D

Løvetann sa for siden:

Høres nydelig ut! Men vanlig mais har 12,6 karber - har minimais mindre? :confused:

Madamim sa for siden:

Bringebær er fiberrikt, synes jeg å huske. Brokkoli likeså :) Det vil komme mindre og sjeldnere på ketolysekuren, men det skal jo ikke stoppe helt opp. Tror ikke det skal være et slit å gå på do heller.

Lisbeth sa for siden:

Hermetisk minimais har 2,5 karber.. er ikke sikker på hva fersk har..

Løvetann sa for siden:

Det var helt nytt for meg at minimaisen har så lite. Hadde aldri trodd det var mulig.
Vanlig hermetisert mais har, iflg matvaretabellen 16,5 karber. Og norsk rå mais har 12,6. Fryst mais 20,8. Så dette er et produkt som jeg trodde var utelukket.
Men med 2,5 g karber er det jo fritt fram. Så nå står hermetisk minimais på handelisten min for i morgen! Takk for tipset! :)

ecli sa for siden:

...hvor mye veier en mais da? Noen som vet?
Skal på grillings neste helg, og jeg eeeelsker mais. Hadde vært digg å kunne spise bare én i det minste ;)
(Ellers blir det noe kjøtt, godt det oxo da!)

Photobscura sa for siden:

Jeg har blitt hekta på å mørkoke brokkoli og blomkål og frese det sammen til stappe og ha i rømme, smør, salt og pepper. Mmm! Kan også ha i feta og hvitløk. En vinner :D

Lisbeth sa for siden:

I føkge Mat på data er det 23,9 karbo i en maiskolbe (190 g)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.