msplum sa for siden:
Noen som har en god ide om hva som kan erstatte melis på en god måte?
msplum sa for siden:
Noen som har en god ide om hva som kan erstatte melis på en god måte?
Iset sa for siden:
Du kan kjøre fruktose eller splenda i food processor leenge, til det er støvete som melis. Jeg har gjort det med ordentlig sukker i nødstilfeller der jeg har manglet melis. :)
Distrea sa for siden:
hva med sukrin? det oppfører seg vel mer som sukker?
mmm, jeg har også lyst på noe med melis... hva baker du :p
msplum sa for siden:
Foreløpig baker jeg ingenting, men jeg har lyst til å bake kaker og ha marsipanlokk på. Så hvis vi bare finner en god meliserstaning, så kan vi fort får sånne lavkarbokaker:
Distrea sa for siden:
åhhh :sikle: håper jeg blir bedt når det er klart :D
msplum sa for siden:
Hehehe
Det er bare å komme Distrea! Jeg klarer nok ikke å spise den opp alene :D
Distrea sa for siden:
I'l be there... blir slettes ikke vanskelig å be, selv ikke med 30 mils avstand :p
msplum sa for siden:
30 mil er ingenting. Man venner seg fort til den avstanden :D Jeg bodde i Oslo når jeg fant meg kjæreste i Kristiansand...... Kjørte opp og ned som en tulling hver helg :_plystre::love:
Distrea sa for siden:
:love: hehe, sant det... finner du en til meg også eller?.... nei, trengs ikke jeg er allerede inlove i kaka :p
Bergen27 sa for siden:
Høres helt toppers ut å male splenda til melis.
Men bruker man samme mengde splenda som det står melis i oppskriften?
Og får man vondt i magen/luft i magen av mye splenda?
Tenker da på å bake til besøk, og vil ikke at gjestene skal vri seg i magen...hehe
msplum sa for siden:
Jeg har ikke prøvd dette enda, så jeg vet ikke om det fungerer eller om det gir dårlige mager :D
Tone-G sa for siden:
Her er oppskrift på marsipankuler iallefaLL.. Var det det du skulle lage tro?
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16339
Bergen27 sa for siden:
Åh marsipankuler! Namnam!
Ellers om noen har prøvd store mengder splenda, blir jeg glad for svar.
En ting jeg skal prøve å lage er kokosbollene, drømmer om kokosbollene, men har liksom ikke tid:D sikkert like greit
Kjøttbolla sa for siden:
Veit dette er en gammel tråd, men tenkte kanskje det var aktuelt for noen nå også. Jeg fant sukrin melis på helsekost i sverige. 100% sukkeralkoholer. Veit ikke hva jeg skal bruke den til, men tenkte det kunne være greit å ha i skuffen.;)
Trulte67 sa for siden:
sukrinmelis har jeg kjøpt i helsekostbutikk i Oslo nylig.
Ellers har jeg i mange år laget marsipan med mandler, eggehvitte og strøsuketter . Smaker til riktig søtsmak. Men tror ikke min variant ville fungert om jeg skulle kjevlet den ut altså.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.