< Tilbake til oversikten

Ikke vektnedgang første uke ...

Turi sa for siden:

Det lurer jeg på, er det vanligt?

Jeg får jo slenge på i samre slengen at jeg har lavt, men medisinert, stoffskifte, og har tisset på stix og hatt utslag på det nest mørkeste utslaget. Jeg drikker godt, ca 3 liter pr dag.

Noen som aner hvorfor, hva jeg skal gjøre?

Areola sa for siden:

har du slanket deg/gått ned i vekt ukene før du begynte på lavkarbo?
Når på dagen veide du deg? Vært plaget med forstoppelse?
Helt sikker på at du har spist riktig? Sleng gjerne med en matliste og hva slags mat du har "kost" deg med, om du har gjort det. :)

Turi sa for siden:

Har ikke slanket meg i tiden før jeg startet på lavkarbo.
Jeg veide meg på ettermiddagen, ikke forstoppelse, mer diare de første 3 dagene(hjertens åpen her men..). Tror jeg har spist riktig.

Det jeg har spist er masse kylling, grønnsaker, egg, bacon, meierismør, krepsehaler, litt fet dressing med lite karber, svinekjøtt og biffkjøtt og masse salater, tomat, agurk, kom på mer: ziggy brød med kylling-pizzafyll med cf, og surret kjøttet i cf med krydder til andre måltider.

Eneste jeg har kost meg med er litt baconsvor, (o,5g karb pr 100) men det syns nesten ikke på posen at jeg har tatt noe og en og anne jordebær.

Ista sa for siden:

Hadde heller ikke store nedgangen i begynnelsen av kuren!!Men fikk utslag på stix 2 dagen.Det som er viktig er å telle karber den første tiden,det er lett å få i seg for mye.Unngå søtstoffer den første tiden,la kroppen slippe dette i begynnelsen!!
Tar du ketolyse tilskuddene??Det er veldig viktig.Husk også å få deg litt trim..Det HJELPER!!!
Kroppen trenger også å stabilisere seg,så i begynnelsen ser man kanskje ikke store vektnedgangen..Kanskje du skal ta frem et målebånd etterhvert å måle deg??Selv om vekta kanskje står stille,så blir det forbrent fett..Å det kan du se ved å måle midj,hofte etc...

Masse lykke til med kuren :heia:

Areola sa for siden:

Maten ser fin ut den, men vei deg om morgenen etter at du har vært på do, hver gang du veier deg :)
Da har du et likt utgangspunkt når du kan sammenligne vekta!
Jeg kan gå opp 2 kilo på et par timer - husk at du faktisk putter i deg (forhåpentlig) mye vann og tungt kjøtt ;)

Turi sa for siden:

Takk for svar. Skal huske på å veie meg om morgenen, om det går. Har ikke vekt selv, så jeg låner foreldrene sin. Er der litt sjelden om morgenen.

Kan kanskje være at jeg fikk mensen og, har det så sjeldent at jeg tenker nesten ikke over det. Og går gjerne opp litt uken føre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.