Jeg kjøpte meg en sånn "aerobic-strikk" forrige uke. En helt enkel strikk, rett og slett! :p
Trente med den i går, og i dag er jeg så støl, at jeg nesten ikke kan gå!!! Tydelig at dette tok skikkelig tak i muskler som ikke har vært brukt på lenge ja... :confused:
Jeg satt begge beina inni strikken, stod støtt på det ene beinet, mens jeg dro det andre enten bakover, så det tok i rompa, eller til siden så det tok låret.
Trente også armene ved å sette strikken under kneet, og holde begge hendene på strikken, overarmene intill kroppen, og dra hendene mot brystet...
Også "lata jeg som" jeg tok nedtrekk ved å holde strikken over hodet, litt langt bak og trekke ned til hver side...
Sikkert kjempe klønete forklart... Men jeg er så glad for at det var så enkelt å få trent litt skikkelig styrketrening hjemme i min egen stue :)
Flott at du forteller om din erfaring med dette her! Og det er som du sier; kjempebra at det kan gjøre så enkelt! Jeg har strikker selv også, men en litt annen type kanskje - men enkelt uansett.
Hørtes nesten gøy ut, det jo.:) Jeg sliter med senebetennelse, jeg - tror ikke det er noe for meg. har vært på "strikk-timer" på aerobic'en, og da fikk jeg betennelse, da. Bare ennå et bevis på at det er utrolig effektivt det, ikke sant:p
Du kan jo allikevel fortsette i dag, selv om du er støl, bare du bruke andre muskler. Det er bare en fordel å trene ulike deler av kroppen på ulike dager og så la musklene få et par dager på å bygge seg opp igjen (sterkere og større, altså;) )
Jeg har en sånn strikk liggende her på kontoret:eek: Kanskje jeg skal finne den frem og ta tre øvelser. i dag. Glemmer det. Burde jo gjøre det iom jeg rører meg så lite her. Sitter pal bortsett fra når jeg henter lunsj:cool:
[color=purple][/color]
Tatt ut av posen, nå ligger den og roper på meg.....Skal titte på instruksjonsboken nå.....Burde gjøre det for armenes skyld. sitter jo i ensom majestet her inne og ingen ser meg. Ikke at det hadde gjort noe, tror de to andre hadde hatt godt av å røre på seg også:D
[color=purple][/color]
Oi....
Å ja, slike strikk er effektivt. Har brukt det en del i aerobicen, og dagen derpå har jeg krysset det som krysses kan for at jeg ikke må bære yngstemann. :D
Lurer litt på hvor man får kjøpt disse strikkene jeg? Får man tak i dem på en vanlig sportsbutikk?
Skal avgårde til butikkheaven om en stund, så da kan jeg jo kanskje bli strikkeier jeg også. ;)
Jeg kjøpte den nyeste Kari Jaquesson-videoen for et par år siden, da fulgte det med 3 sånne strikker, en grønn for nybegynnere, en rosa for viderekomne og en lilla for veltrente. Det er veldig effektivt ja. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.