quebec sa for siden:
Altså, en brus som inneholder det lovlige middelet maltol istedet for de andre fytingene. :)
quebec sa for siden:
Altså, en brus som inneholder det lovlige middelet maltol istedet for de andre fytingene. :)
Marita sa for siden:
Tror ikke maltitol finnes i brus? Eneste brusen som jeg drikker er cola light, fordi den er søtet med sucralose istedet for aspartam.. som er bedre for oss på ketolyse :)
Linn H sa for siden:
jeg drikker pesi max..ikke "lovlig", men det er veldig individuelt hva som stopper vektnedgangen hos hver enkelt. hadde du vært skikkelig flink hadde du kuttet ut kunstig søtet drikke og gått over på vann, farris etc.
Er uansett veldig bra om du greier å begrense brusdrikkingen og erstatte den med vann og kullsyrevann i ukedagene..
quebec sa for siden:
har ikke rørt en dråpe annet enn vann de siste 2 ukene, og endelig løsnet det på ketolysen, så for meg så har slik brus vært en effektiv stopper.
meeeen, hvis man vil unne seg et lite glass i ny og ne, så var det hva? :)
Chi sa for siden:
Dette er kopiert fra siden www.ketolyse.no under Tips & Råd
"Sukkerfri brus: Pepsi Max, Pepsi Max Cool Lemon, Cola Light, Cola Zero, Sprite Zero, Seven Up Light og mineralvann er tillatt i ketolysekuren. Solo Light og Solo Plus kan nytes i begrenset mengde, da de inneholder noe karbohydrater pga at det er brukt noe appelsinjuice i fremstillingsprosessen. Det er flere spennende sukkerfrie brustyper på vei."
2mmelit1 sa for siden:
tar opp den her igjen jeg, hva er det som gjør at den sukkerfrie brusen stopper vekt nedgangen?=( jeg tenkte da å drikke dette som blandevann til sprit i helgene, så blir jo ikke til at jeg drikke dette hver gang, vill dette ha noen innvirkning på nedgangen? altså brusen, ikke spriten:P hehe
ElinPelin sa for siden:
Jeg drikker MASSE pepsi max, og har tatt av masse. Kanskje jeg hadde tatt av enda mer uten, men det får være. Har liksom ikke testet kuren uten pepsi, det er med den jeg dekker søtsuget.
Gretal sa for siden:
Jeg drikker endel light-brus mens jeg går på kuren, en last måtte eg beholde...
Går ned uansett, selvom jeg har hatt et stopp nå, men det ser ikke ut som brusen har noe å si!!
Cola zero og sprite zero, er favorittene:p
2mmelit1 sa for siden:
aha;) da er det ikke noen fare for meg å blandet med dette en gang innimellom da;) skal prøve å holde meg unna i uken! ihvertfall nå i starten!
cola/sprite zero er også mine favoritter:P også best til å blande med:p ser for meg det blir mye captain morgan og cola zero neste helg:P hehe
Fungirl sa for siden:
Marita: Cola light er dessverre gått over til aspartam igjen grunnet at forbrukerene ikke likte smaken på det:(
Skippy sa for siden:
Mener jeg har lest et sted at kroppen forbrenner alkohol før den forbrenner fett. Det kan gjøre at vektnedgangen sakker opp litt, men om du drikker alkohol uten sukker så faller du ikke ut av ketose, så ingen grunn til panikk. Og eh, basert på egen erfaring:rodme:, alkohol virker mye bedre når en er i ketose...
Fungirl sa for siden:
Sant som Skippy sier her:)
Man faller ikke ut av ketose av sprit for eksempel, men vektnedgangen kan stoppe litt :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.