Etter å ha vært litt lunken til mitt nye kosthold, tok jeg fruen med på Fedonklinikken for ett par uker siden, da jeg mistenkte at hun kunne være insulin-resistent. Etter å ha lest rundt på dette eminente forumet med all den kunnskapen, ble hun også selv overbevist om at det var verdt et besøk til Fedon & Co. Tre uker etter har jeg fått en ny kone som smiler til livet hver dag. "Insulin-pølsa" rundt magen er snart historie, hun disker opp den ene lavkarbo-godbiten etter den andre, leser alt hun kommer over rundt emnet mat og lavkarbo og snart er hun jammen i gang igjen med trening også, uten å gå på en smell pga et håpløst blodsukker-nivå. Etter snart 8 år med ring på fingeren, kan jeg med trygghet si at fruen i huset er mer sexy en noen gang :):)
Med en god dose motivasjon og pågangsmot, kan man faktisk endre livet sitt til det bedre med noen enkle grep, som også gir MYE bedre livskvalitet på kjøpet.
Jeg ønsker derfor alle som sliter eller ikke sliter med motivasjonen, lykke til med sommeren og håper at dere kanskje finner enda mere motivasjon i nok et strålende lavkarbo-resultat fra dette huset :)
2 måneder har gått, 24 cm er borte rundt livet, sammen med 6,5 kg fett. BMI (ikke at det er viktig) fra 28 til 24 og blodverdiene er perfekte! Insulinpølsa rundt magen er så godt som borte.
Hun kan nå trene igjen uten å besvime, hverdagen er totalt forandret, PMS er praktisk talt en saga blott (YES, YES, YES), magesmerter, føling og annet tull er historie, ene og alene pga at karbohydratene er kuttet ut til fordel for mer fett og protein. Har sagt det før og sier det igjen, dette er FANTASTISK!!
Vi i huset jubler og feirer nok med et glass rødvin i kveld, rødvin smaker som kjent ekstra godt på en mandags kveld :-)
Nok en gang, håper dette motiverer flere der ute, for det er faktisk bare å ta valget om å få et bedre liv. Vi har tom. klart hele ferien uten utskeielser fordi vi orker ikke å føle oss i ellendig form bare pga av noen minutters nytelse i form av god, men unødvendig mat. Hva er best? 10 minutter med god mat full av karbo, eller hele hverdagen hvor man føler seg på sitt absolutt beste, med minst like god lavkarbo-mat? Svaret gir seg selv folkens.
Samboer sa også til meg her om dagen at han har fått ny kjæreste: Slutt på å være superhissig, mye roligere, slutt på å sove vekk hele kvelder på sofaen, og større sexlyst. Og det etter to uker! :)
Så flott da! Mye bedre enn ekteskapsrådgiver, for den PMS'en kan knekke det beste forholdet :lol:
Og så heldig hun er som har deg! Er litt misunnelig kjenner jeg, min mann er høy og tynn, vegetarianer og spiser tvert det motsatte av meg. Så vi må planlegge to middager, hvor vi møtes på midten.
Å der var jammen meg mamma på ketogen kost også gitt. En strålende slank og vakker svigerdatter og en sabla sprek sønn har gitt inspirasjon.
3 kg ned første to uker og motivasjonen på topp. I går gikk hun amok i Drammens klesbutikker og handlet bevist en str for liten for å ha noe å jobbe mot :-)
dette må jeg si du, kanskje noen skal verve deg så du kan drive vervekampanje?
Er i alle fall gode muligheter for en virkelig sunn julefeiring! :klem: Godt jobba
Dette baller på seg som kram snø. Mamma melder om et nytt og bedre liv, sammen med en super-optimistisk samboer som også kan skryte av vekttap og super-overskudd etter få dager. Poteten er for lengst kastet, sammen med brød og annet skrap. For en fabelaktig julemiddag det kommer til å bli :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.