< Tilbake til oversikten

Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

høna sa for siden:

Begynte på kuren idag; egg og bacon, salat til lunsj, noen jordbær med fløte, biff m brokkoli og bernaise. Er sååå trøtt og kvalm og måtte gå hjem tidlig fra jobb idag pga diare....:(

Er dette vanlig?
hvor fort kaqn jeg komme i ketose?

Løvetann sa for siden:

Hei
Gratulerer med kur-start! :)

Jeg vet ikke om diare er vanlig, men jeg får også slike problemer ved dette kostholdet (fett-diare?). Det er sikkert mange ulike måter å løse det på, du kan f.eks. spise Lepicol-kapsler før maten morgen og kveld. Lepicol inneholder Psyllium Husk-fiber, Acidophillus og Bifidum-bakterier. Det funker i alle fall veldig bra for meg.

Trøtthet og kvalme vil sannsynligvis snart bli erstattet med overskudd og fravær av sult. ;) Men en del har det litt ubehagelig de første dagene på ketogen diett, ja.

Jeg vet ikke hvor fort man kan komme i ketose, men jeg hadde utslag på stixen andre kvelden.

LYKKE TIL - dette kommer til å gå bra, vet du! :heia: :heia: :heia:

quebec sa for siden:

masse lykke til. :)

Pearl sa for siden:

Jeg hadde utslag på stiksen første kvelden. Har forstått at det kan ta noen dager. Ikke uvanlig med diarre. Går fort over. Lykke til.

hupfer sa for siden:

det er den første dagen min med ketolyse i dag, jeg har akkurat tisset på stixen og den er mørke rosa:) happy happy!

Debz sa for siden:

Hei dere! Jeg har vært ut av ketose nå i et par mnd pga diverse grunner. Men jeg hadde tenkt å prøve igjen og stiksen slo ut i går! :heia:
Spørsmålet mitt: hvis jeg var i ketose i går hvorfor får jeg ikke fargen på stiksen i dag? Virker som de slår ut bare når jeg spiser mye fett, for eks bacon og egg....men betyr det da at det er fettet som får det til å slå ut eller er jeg virkelig i ketose? hmmm jeg var så flink til dette før men har glemt så mye....

Rin sa for siden:

Drikker du mye vann/væske? Da kan du "miste" utslag på stixen selv om du er i ketose, rett og slett fordi urinen blir svært utvannet. :) Da kan det hende du får utslag når du har spist feks bacon og egg, ikke fordi det er så fett, men fordi det er ganske salt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.