Flott at du fik svar! :ja:
(og litt kjedellig for slankenett med tyveri av artikkel...)
Synes du svarer veldig bra også. For poenget er jo heller ikke at de har skrevet noen atikler sånn og sånn. Saken er jo fremstillingen av artiklene som er uten balanse. De snakker med en som er missfornøyd uten å finne ut hvorfor... og så snakker de i tilleg med en ærnæringsekspert som er missfornøyd... Skal det bli balanse i artikkelen så burde hun jo også trekt inn en som var fornøyd og en ernæringsekspert som støtter dietten også...
Er det en spesiell artikkel dette handler om eller er det generelt og atkins i VG?
Den samme Mona Langsett skriver i artikkelen "Tynn på kjedelg diett":
En Atkins-slanker kan spise ubegrenset med egg, bacon, fete kottletter, fete sauser og smør, men ingen karbohydrater. Ikke pasta, ikke ris, ikke poteter og ikke brød. Og bare litt frukt og grønnsaker.
Jeg er ikke så inne i Atkins, enda, men er ikke dette feil? Eller i det minste veldig unøyansert?
Det er nok den artikkelen du viser til det handler om ja. Dessverre ble mailen min TIL damen slettet, derfor ble den ikke limt inn. I denne refererte jeg til en artikkel på Slankenett som VAR mer nyansert. Det er Slankenett artikkelen hun referer til i sitt svar - at det vasr hun som hadde skrevet denne også.
Og JA, du har helt rett, det er både direkte feil og veldig unyansert "informasjon" i den artikkelen nedenfor. Det var det jeg skrev til henne i første omgang,- punkt for punkt .
Jeg ble glad av å lese svaret ditt jeg!
Følte meg som en innvidd i det hellige lavkarbo-samfunnet! ;)
Men det blir alltid skrevet slike artikler om saker "folk flest" vet lite om. Og det negative er alltid litt bedre nyheter enn det positive.
Dette kjenner jeg fra før, da jeg siden jeg gikk i barneskolen har drevet med rollespill. Da jeg begynnte med dette, var avisskriveriene rundt rollespill litt likt Atkins i avisene nå. Fokus var p åsatanister som dreve med rollespill, og en gjeng sprut gale svensker som hadde gjort en ofring, som tilfeldighvis spilte rollespill. I denne perioden var det venner av meg som fikk beslaglagt bøkene sine ol. av bekymrede foreldre, og verre... :realmad:
Bra initiativ og engasjement! Takk for støtten til oss alle! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.