< Tilbake til oversikten

Dr. Torkil! Ferie og ketose ...

høna sa for siden:

Trenger sårt hjelp!
Har startet på kuren idag. Om 3 uker reiser jeg til Italia 1 uke, så 3 uker på kuren, så 1 uke i Spania. Deretter kur igjen. Vil veldig gjerne kose meg på ferie, men tviler på at jeg klarer holde ketosen da, heller noe nærmere lavkarbo i såfall.
Hva skal jeg gjøre? Vente med kuren i 8 uker, eller gå på den først 3 uker, så opphold 1 uke, så kur 3 uker, så opphold 1 uke? Vil så gjerne komme igang idag! Er kraftig overvektig, vil ned ca 30 kg.

Distrea sa for siden:

Nå heter ikke jeg Torkil, men svarer alikevel.

Noe er alltid bedre enn ikke noe sier nå jeg. Så hvis du endrer innstillingen til at dette fikser jeg, men med noe fler karber i ferien, dropp sukker, brød, potet og pasta. Spist renest mulig og prøv å ligge på toppen 70 karber i ferien... så kan dette gå finfint :ja:

Pakk med deg litt fornuft så går det sikkert bra :heia:

Veggpryd sa for siden:

Det er ganske lett å spise lavkarbo selv om man er på ferie. :) Når du reiser har du jo allerede holdt på i 3 uker, og da vil du kanskje allerede ha fått noen aha-opplevelser på hvor bra man føler seg på lavkarbomat, og hvor enkelt det er å bytte ut karbohydrater med fett.

I italia har de mye god mat! Masse god olivenolje, gode skinker, pølser, oliven og for ikke å snakke om ett glass rødvin en gang i blandt. :D Italia er så mye mer enn is, pasta og pizza! Bare sjekk en matbutikk, og se forskjellen på utvalget der enn her i Norge. :)

Spania blir kanskje lettere? Det var veldig lett når jeg var i Spania, men jeg lagde jo mesteparten av maten hjemme hos moren min. Egg & Bacon, pølser og grønnsaker, mye godt kjøtt i ferskvaredisken har de også. Når jeg spiste ute, bestilte jeg mye god mat, valgte de feteste kjøttmiddagene og fråtset i god saus (jeg blåste i om de hadde puttet litt mel i den) og lot være å spise ris, poteter og brød.

Jeg koste meg selvfølgelig med en øl i ny og ne, og smakte på brødpudding en gang. Det var jo tross alt ferie. Men det jo er viktig å huske på helsen sin selv om man tar ferie - helsen tar ikke ferie.

Lykke til - og ha en riktig god ferie! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.