Av ren nyskjerrighet: Kan man, teoretisk sett, være i ketose selv om man spiser mer kh enn kroppen tåler for å være i ketose, dersom man umiddelbart etter inntak av kh trener slik at man bruker opp kh umiddelbart? (Mener å ha lest at dersom man trener rett etter inntak av kh, forbrenner man først disse). Det er selvfølgelig ikke å anbefale å drive på slik, men er det mulig, sånn i teorien?
Ja. Menner som trener enormt for eksempel. Husker Dydde her inne strevet med det her, han gikk inn og ut av ketosen (selv om han ikke tenkte han skulle være i ketose) og følte seg dårlig hele tiden der på kanten, og det på 60KH hver dag... Han trener masse masse da!
Men du, min venn, behøver ikke trene SÅ masse. (Morsk påpasser...:p)
Nei, jeg har ingen planer om å gå inn og ut av ketose på den måten (eller andre måter, for den saks skyld;)), og så masse masse trening blir det ikke tid til min kjære hønemor;):) (Ikke tid til, et annet utrykk for giddalaus:p). Men det er jo greit å ha en buffer om man går på en karbosmell i ny og ne:D
Høh, det høres rart ut. Når man er i ketose, så forbrenner man jo fett istedet for karber, og det finnes jo endel som mener at man kan spise karbohydrater i et måltid (hvis det ikke pågår over for lang tid) og så går det gjennom systemet. Hvor reellt dette er aner jeg ikke, men det er nå endel som mener det. Og nå kom det noen på andre ytterpunktet og sier at kroppen slår om fra å forbrenne fett til å forbrenne karbohydrater så kjapt. Om det er mulig, så kan jeg ikke tenke meg at kroppen har noe godt av det.
Vet ikke hvordan det er med kh-forbrenning og trening når man er i ketose - er litt derfor jeg spør og. Har alltid hørt at man ikke bør spise kh rett før en treningsøkt hvis målet er å forbrenne fett, fordi man da kun forbrenner kh man nettopp har spist, ikke lagret fett. Spørsmålet er da om dette skjer hvis man er i ketose og plutselig spiser masse kh - kan man da "trene som en gal" og dermed beholde ketosen? Altså slik at man kvitter seg med karbene man har spist og fortsetter på fettforbrenningen, uten egentlig å komme ut av ketosen.
Man kan vel påvirke fettforbrenningen negativt med kh rett før trening. Men forbrenningen etterhvert styres mest av intensiteten enn av hva man har spist. Men etter trening tror jeg heller på at kh gjør minst skade. Da lagrer man unna kh for senere bruk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.