< Tilbake til oversikten

Kviser på haken, - utrensning?

Nivanna sa for siden:

Hei!

Tilbake med ketolyse for 2. gang nå, den første gangen var jeg nok ikke så motivert som jeg trodde.. Men nå, nå kjennes det helt annerledes ut, vet ikke hva som har skjedd med meg? Har kroppen min endelig blitt enig med meg? Hehe..

Men ja, til spørsmålet mitt :

Jeg er nå ferdig med mine første 4 uker på ketolyse, og har gått ned 7,2 kg, yeeeey! :) Men de siste dagene har jeg blitt så kvisetryne! Hele haka er jo full av de.. Og jeg som aldri pleier å ha kviser! Er det først nå alle urenheter i kroppen min går ut, eller er jeg ett hormonvrak tror dere?

Areola sa for siden:

Det kan godt hende at kroppen vil rense ut litt, ja:) HAr du spist noe anderledes de siste ukene?
Gratulerer med flotte resultater!
Kjenner meg godt igjen i 2-gangs forsøket ja :) Motivasjon er utrolig viktig!

Lavinia sa for siden:

Hei,
Jeg er i min tredje uke i ketogen fase og jeg har også mye mer kviser enn normalt.
Bare dumt jeg ikke går ned i vekt! Har stått helt stille lenge nå. Men håper på bedre resultater denne uken:)

Photobscura sa for siden:

Det går over! Hormoner, utrensning etc. Jeg hadde ferskenhud før jeg kom i ketose, men så fikk jeg mine første kviser, gitt. Veldig frustrerende, men jeg sto løpet ut, og de forsvant, og huden ble bedre enn den var i utgangspunktet, faktisk! Det hadde jeg ikke trodd var mulig :D
Det er også viktig å drikke vann, godt med vann! Det er veldig viktig for huden!

Nivanna sa for siden:

Jeg har nå 6 -seks- ! kviser på haka, alle sånn litt under munnviken, for å kalle det det.. Jaja, blir vel overforbruk av concealer de nærmeste ukene..

Jeg klarer ikke å la vær å pille heller, så blir sikkert kjempefine arr, argh! Hehe..

Drikker masse vann, sånn 2,5 til 3,5 liter om dagen. Har ei vannflaske jeg fyller opp, for da har jeg funnet ut at jeg drikker mest. Med bare vannglass går jeg jo aldri og fyller det opp..

Paradis-Oscar sa for siden:

En kollega av meg som var utdannet hudpleier sa en gang til meg at området på haken og ut mot kjeven er der man får urenheter om det er noe som skjer med magen - og er det vel kanskje hos deg nå, med omlegging til et annet kosthold? :)

Merker jeg får gjerne urenheter på haken eller på siden av haken om jeg spiser ting som jeg vet ikke er bra for meg ;)

mizzzzy sa for siden:

Etter jeg fikk barn (så har ingenting med denne kuren å gjøre) så begynte jeg å bruke miracle cream og acne drops fra arctic-serien til Cosmopharma, etter et homeparty jeg var på. Og skal si det hjalp! Kan være verd et forsøk. Jeg begynte også med renseskummen, som renser vanvittig godt, fjerner sminke og er utrolig lettvindt. Bare skyll i vann, et pump skum til hele ansiktet, og skyll. også i dusjen (og denne bruker jeg også som barberskum til legger, under armer og bikinilinje). alt i ett liksom. denne heter mild clensing foaming mousse eller noe sånn hehe. link til ho partydamas side er www.cosmopharmas.com/NO40761
Ho sender i posten.
Så jeg har ikke hatt noen ekstra problemer med kviser nå, og huden min er faktisk veldig ren og fin.
Vel, dette er mitt råd i alle fall!

trillian78 sa for siden:

Hmmm.. Jeg opplevde det stikk motsatte jeg. Har slitt med kviser på og rundt haka i 3-4 år nå, men etter ketolyse er de forsvunnet helt :heia: Hadde planlagt sprekk i jula, og da kom de tilbake tvert! Også forsvant de igjen når jeg gikk på ny runde ketolyse rundt nyttår. Ikke noen tvil om sammenhengen med andre ord.

energibunten sa for siden:

leste i det siste om gift i kroppen som ble tatt opp av fettet for å få bor giften der og da. Deretter ble giften felt ut gjennom huden og hår og negler feks. Ser ikke bort ifra at ved vektnedgang så kommer lagret gift frem og at dette kan gi hudproblemer.

Jeg får fet hud av karbo ganske raskt. Viktig å si at jeg ikke får tørr hud av lavkarbo.

Så hva som gir kviseproblem kan være en overgangsfase i ketose like fult som et lite karbosjokk for en lavkarber.

Det tror jeg er riktig, jeg fikk kviser i starten av ketose, og jeg har aldri hatt kviser før. Eller etter ;)

Åsså repeterer jeg i grunn bare meg selv. Haha.

GKS sa for siden:

Jeg har i alle år vært kjempe plaget med kviser på haka...store dyptgående og vonde! :(
Så fikk jeg et tips av mamma at jeg skulle smøre honning på dem.
Jeg fant ut det var i allefall verdt forsøket.
Så jeg peeler huden først og smører honning i hele ansiktet, sitter med honningen i 30 min og skyller deretter av i lunket vann...believe it or not, alle de store vone kvisene er borte! Kommer av og til en og annen liten kvise men dem er så små at det er så vidt jeg ser dem.
Bruker honningen ca 3 ganger i uka og man får kjempe myk hud etterpå.

Eneste er at nå etter jeg la om til ketolysekuren har jeg begynnt å få litt småkviser rund om ellers i ansiktet...men dem er på str med et knappnålshode så bryr meg ikke så mye...og tenker at det er kroppen som begynner å rense ut.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.