Lillemor sa for siden:
Hallo!
Nå har jeg lenge tenkt å reg. på denne siden og endelig er det gjort.
Jeg følger Atkins og er nå i andre uke i fase 1.
Kan noen fortelle meg om det er mye karbo i kims baconcrisp?
Lillemor sa for siden:
Hallo!
Nå har jeg lenge tenkt å reg. på denne siden og endelig er det gjort.
Jeg følger Atkins og er nå i andre uke i fase 1.
Kan noen fortelle meg om det er mye karbo i kims baconcrisp?
Summer sa for siden:
hei og velkommen! :)
Jeg er ikke sikker på det med karber i baconcrisp, men baconsvor tror jeg er ok..
jeg vet mannen min spiste paranøtter under induksjonen... :)
Nille sa for siden:
Du kan spise bacon svor, de små med gammeldags baconsvor er greie. Noen av de andre inneholder krydder OG SUKKER, de bør du ligge unna. Og Lise: NØTTER ER IKKE TILLATT PÅ INDUKSJONEN !! :)
Iset sa for siden:
Kims sin er IKKE ok, men den som heter Hills tror jeg, den er ok. Les bakpå posen. Denne finnes i stor og liten, og inneholder 0 gram karbo, da det bare er 100 % rent svinesvor uten noen tilsetninger. :)
Lillemor sa for siden:
Tusen takk for svar !!! Da skjønner jeg hvorfor jeg gikk ut av ketose. Spiste den i helgen da jeg hadde blitt fortalt at den var ok!
En ting til : Leste at man skulle holde seg til ikke mere enn 80-100 g ost om dagen . Er det på grunn av kcal ?
Iset sa for siden:
Det er fordi ost inneholder litt karbo ble jeg fortalt av en her inne. Men 100 gram inneholder jo ikke mer enn 1? gram (det står 0 gram på pakken, og da er det vel opp til 0,99 gram de har lov å ha?) så jeg skjønner det ikke helt.
Jeg bruker iallefall så mye ost jeg vil. Og til tider er det MYE.
donjuanwannabe sa for siden:
Hei!
Ost (ikke lett-ost) er egentlig meget bra på det meste: mye fett & protein og lite karbo. Og mye bra næringsstoffer.
Jeg vil tro grunnen til begrensning er:
Ost er jo kumelkeprotein som menneskekroppen ikke liker for mye av. Og etter meieriets behandling blir det vel ikke akkurat mere gunstig for kroppen. Kroppen er best tjent med størst andel av "renere" mat for protein/fett-kilder som er minst mulig behandlet. F.eks. kjøtt, egg, fisk og nøtter. Ost kan også hemme vektnedgang for mange samt fremkalle allergi.
Håper det var litt til hjelp.
:goodluck:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.