< Tilbake til oversikten

Så dere kronikken i VG ang "fettkost"?

Megvel sa for siden:

Hva syntes vi om den? (sorry, den var i papirutgaven)
Den var ganske dårlig skrevet, men innholdet ("fettkost gir dårlige prestasjoner på idrettsbanen") Den var skrevet av Olympiatoppen.

Solskinn sa for siden:

Hei

Nei, så ikke papirversjonen, men det var vel noe ala dette:vranglære

Tror du de vet hvordan man skriver Atkins? Hehe..

Jeg tror heller på at fett er viktig for å bygge muskler. artikkel

Men men.. vi er vel inne i årets agurktid.

[CENTER][/CENTER]

energibunten sa for siden:

Jeg har ikke lest dette, men jeg skulle så gjerne ha sett seriøs forskning på kostholdets virkning på metabolismen og om dette kan ha positiv effekt på utholdenhet. Utholdenhet er bla evnen til å forbrenne fett ved høy belastning og etter å ha lest Olympiatoppens intensitetsskala fra 1-6(8) så er intensitet 1+2 (puls 55-82,5% av max) det man bruker for å trene opp evnen til fettforbrenning.

Min teori er at lavkarbo trener opp denne evnen hele døgnet og at man da har en økt fettforbrenningskapasitet gjennom kosten. Man kan da heller trene mer kvalitet og mindre kvantitet i lavere intensitetssoner.

Men om man vil det eller ikke så må man ha karbo for å klare å yte særlig over 80% av max puls. Da gjelder det å få i seg karbo rett etter trening og lavkarbo ellers.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.