< Tilbake til oversikten

En drøy uke på kur ... Nå står alt stille!

Ista sa for siden:

Jeg leste om ketolyse å ble skikkelig ivrige,bestile alt jeg trengte og begynte å forberede meg til pakken skulle komme ved å trene på å spise ketolyse mat ved å lese alt jeg kom over...Jeg fikk pakken 4 dager etter jeg hadde bestilt den,å var allerede i ketose da (tissa på stixen om kvelden)
Jeh har lest boken nøye,sett dvd`n å lest alt annet jeg har kommet over om ketolyse og lavkarbo,men jeg skjønner ikke hvorfor alt står stille nå!!!
Har vell tilsammen gådd ned 1.5kg,å trodde kanskje jeg skulle gå ned mer..Har målt meg nå når vekta står stille men der er det ikke endring akkurat....
Så nå sitter jeg her å ikke skjønner stort,trodde ikke man skulle få still stans etter kun en uke?Trodde den skulle komme litt senere ut i kuren.
Jeg mistenker at jeg får i meg for lite fett,men jeg forstår ikke hvordan jeg skal få i meg mer..Kan ikke sitte å drikke olje heller:(
Trimmer gjør jeg hver dag å drikker store mengder vann,så det er ikke der problemer ligger.
Det jeg trenger er et godt tips nå,hvordan få fart på sakene..Er det noe jeg kan gjøre med det jeg spiser,legge til eller trekke fra om dere skjønner?
Som regel består frokosten,om jeg spiser frokost av egg å bacon,omelett eller eggerøre med skinke eller bacon!!!Lunsj kan være en salat med egg,skinke eller kylling..Har da i ost/feta ost å en fet dressing,eller jeg spiser en omeltt..Middag er alt fra koteltt med gratinerte grønnsaker til kylling med ett eller annet tilbehør..Kvelden er så vanskelig for da er jeg alltid sulten på et eller annet tilbehør som di,men egg er helt utelukka,for det har jeg så oppi halsen...Jeg sitter bare skikkelig fast,føler meg nesten litt frista til å hoppe av,men vet hva som skjer da..Di få kiloene kommer rasende tilbake..Må bare tilføye at jeg slanka meg også FØR jeg begynte på ketolyse!!!

Hjelp meg noen...Mister snart alt av mot jeg har igjen!!!!

Nike sa for siden:

1,5 kg ned på en drøy uke er ikke stillstand! Det er riktig at mange går ned mer i begynnelsen, men det er ofte fordi de har mye vann i kroppen - altså er det vannvekt de går ned når vekten viser minus 4 kg etter kun en uke. 1,5 kg er kjempebra! Husk det er forskjellig hvor fort kroppen reagerer på ny kost/aktivitetsendring - for noen kommer resultatene nærmest umiddelbart, for andre tar det lengre tid. En uke er uansett altfor kort tid til å felle noen dom over kroppens respons på kostendring. Hvis du har slanket deg mye før (ikke nødvendigvis mange kilo, men ulike kurer), kan det ta lengre tid før kroppen responderer optimalt på ketolyse, fordi den blir forvirret av stadige endringer i kosten. Jeg sier ikke at ketolyse nødvendigvis passer alle, men du må nok gi det mer tid før du revurderer hele opplegget. Kanskje må du skru ned forventningene litt til det raske vekttapet? Husk nedgang er nedgang, en uke kan det være 3 kg, en annen 100 gram. Og plutselig er det i sum blitt 10 kg..;)

Ista sa for siden:

Joda,jeg er enig med deg!!!Vet ikke helt hva jeg hadde forventet meg av denne kuren,at vekta skulle RAASSEE nedover med en gang er jo litt naivt å tro..Men jeg trodde kanskje jeg skulle få et bittelitt større vekt tap!!Har kun brukt herbalife før!

Nei,jeg er vell bare utolmodig tenker jeg.Å veldig nervøs for at kuren vil slå feil på meg,at det går opp i stede for ned plutselig!!!!!

Håper bare at det jeg nå spiser,mengden vann jeg drikker å trimmingen hver dag er riktig slik at jeg kan få meg en gledelig overraskelse når vekta starter å krype nedover igjen:)

Lisbeth sa for siden:

Fortsett som du har gjort du, så vil nok vekta gå nedover.. :ja: Men prøv å ikke stresse så fælt med vekta, stress virker negativt på vektnedgang.. Lykke til!!!

Nicpins sa for siden:

Signerer denne jeg. Synes maten din ser fin ut, skulle ikke være noe i veien der. Men det ER viktig å ikke stresse. Stresshormoner fører til fettlagring. Tror nok at den viktigste biten for oss alle sitter "mellom øra." Vi må lære oss å la kroppen jobbe med dette i sitt eget tempo. Jeg vet med meg sjøl...at jeg brukte ikke akkurat bare tre måneder på å LEGGE PÅ MEG 35 kilo heller, liksom. Så det er bare greit at kroppen trenger litt tid på å ta det av igjen. Huden skal jo rekke å følge med også, så vi ikke får masse rynker og laus-skinn som slenger rundt.:D

Jeg har spist ketolysekost i 17 måneder nå, med noen pauser innimellom hvor jeg har spist litt mere karber. Tok den første pausen etter ca 6 måneder. Men jeg har bestemt meg for at dette er en livsstilsendring. Jeg har ikke tenkt å begynne å spise "normalt" igjen etterpå, for det var jo det som gjorde meg syk og feit i utgangspunktet. Derfor stresser jeg ikke med vekta. Jeg veit jo at det går nedover. Kroppen bestemmer sjøl hvor mye og hvor fort.

Du kan føle deg trygg på at dette går rette veien. Stol på kroppen din du, og stol på magefølelsen når du kjenner at du føler deg lettere, friskere og mer opplagt etterhvert. Sjøl er jeg hellig overbevist om at menneskekroppen fungerer bedre når den får energien fra ren mat, istedet for masse karbohydrater og raffinerte halvfabrikata. Jeg har ihvertfall fått en betydelig bedre helse og allmenntilstand på dette kostholdet. Smerter og betennelser i sener og ledd er forsvunnet som dugg for solen, og jeg gikk på MASSE medisiner for dette, FØR ketolyse. Humøret er mye bedre og ikke minst JEVNERE; jeg slipper de store slitsomme humørsvingningene, jeg sover godt om natta (har hatt søvnproblemer hele livet) og våkner frisk og opplagt tidlig om morran, (JEG...som tidligere var kronisk B-menneske...heh...) Dessuten har jeg utrolig mye mer energi hele dagen igjennom. Det er så mange positive "bivirkninger" at vektnedgangen blir bare som en ekstra bonus, hvis du skjønner.

Ang. at du er sulten på kvelden: SPIS! (Spis når du er sulten, rett og slett. Stopp å spise når du ikke er sulten lengre.) Du må ikke tenke på at det må være sånn "kveldsmat-type mat", hvis du skjønner hva jeg mener... :o Jeg er også sulten på kveldene, og spiser ofte et skikkelig kjøttmåltid med fløtesaus kl 23. Spiller ingen rolle NÅR du spiser, fettforbrenninga går kontinuerlig hele døgnet på ketolyse. Jeg spiser aldri frokost, for da er jeg ikke sulten. Har aldri vært sulten om morran, jeg.

Et spm til: tar du ketolyse-kosttilskuddene? Håper det, for de vitaminene og mineralene hjelper til betraktelig på vekta. Helt uunnværlige.

Ting som KAN bremse vektnedgangen din: bær, (selv om det står i ketolyseboka at vi KAN spise enkelte sorter bær, så er det ikke alle som tåler det. Jeg kan IKKE spise bær)...Nutrilett-barer, Atkins-barer o.l., tomater, kremfløte, suketter og andre kunstige søtningsstoffer. Vær ekstra OBS på Bon Aqua-vann med fruktsmak, det inneholder UHORVELIGE mengder karbohydrater. Drikk Farris BRIS hvis du vil ha vann med smak.

Massemasse lykke til videre!
:) Beste hilsen fra Nicpins

Ista sa for siden:

Tusen takk for motiverende pepp talk!!Det hjalp veldig;)Vet bare at jeg skal slappe mer av,prøve å ikke henge meg så opp i vekta som jeg har gjort til nå.Har som sagt følgt dietten å gjort så godt jeg kan utifra det!!!:)

Var i byen før idag å da kom jeg over atkins bar...Jeg kjøpte en å spiste den med en gang...Herrefred det var sååå godt,endelig en litt annen smak i munnen!!Bare det fikk meg til å stråååålee....En bitte liten sjokolade bar hadde en slik innvirknig på meg på denne dårlige dagen..Er vell ikke såå ille at jeg tok en slik en vell???:confused:

Nike sa for siden:

Det er ikke ille i det hele tatt!:) Dont beat yourself up med dette - husk du skal leve og TRIVES selv om du slanker deg. :)

Ista sa for siden:

En slik Atkins bar,den kan vell vi på ketolyse nyte av å til??må barre spørre jeg...synes den så veldig bra ut på innholdet:p

Nike sa for siden:

Så lenge du totalt sett holder deg innenfor rett antall kh pr dag, er det i utgangspunktet ikke noe i veien for å ta seg en Atkinsbar i ny og ne. Men vi mennesker er jo forskjellige - noen kommer ut av ketose av å spise slike barer, andre reagerer negativt på kunstig søtning, tomater, bær eller andre ting. Men vet du hva? Jeg tror du først og fremst skal fokuserer på å stresse litt ned - ikke vær så redd for at du gjør noe galt, slik du har beskrevet det vrkrer det som du gjør alt riktig!:) Du går ikke opp i vekt av en Atkinsbar, og om det skulle vises seg at slike er partystoppere for deg, er det en erfaring kroppen din tåler helt fint uten de store utslagene (oppgang) på vekten. Jeg vet veldig godt hvordan det føles å fryktelig gjerne ville gå ned i vekt, og hvor nærmest fortvilet man blir når resultatene ikke kommer med en gang. Så begynner man å stresse, tvile og stresse mer. Og kanskje ende med å gi opp. Og begynne på en ny kur, med samme resultat. Ikke gjør det! Du har ikke så mye du skal gå ned, og da vil det gå senere en med dem som skal ned dobbelt så mye. Mitt råd til deg er å fortsette med kost og trening slik du gjør, evt med innslag av en Atkinsbar, og rett og slett ikke tenke så mye mer over det. Selvsagt er det lettere sagt enn gjort, men jeg hvis du klarer å slippe taket litt, slipper kanskje kroppen noen kilo også..:) La kroppen jobbe litt uten hodet en stund, fokuser heller på helsefordelene ved kostomlegging og trening, så VIL resultatene komme etter hvert!:)

Masse lykke til:klem:

Max sa for siden:

Altså:

1. Vei deg kun en dag i uken!'

2. Alle kropper er ulike, det finnes ingen fasit på hva som er bra eller ei å gå ned per uke.

3. Ikke vær utålmodig. Kiloene har sikkert kommet på over tid, så derfor forsvinner de heller ikke over natten

4. Det kan være lurt å spise mest mulig ren mat i starten, ikke bruk erstatningsprodukter og f.eks. Atkinsbarer, dette for å bryte med gamle vaner, og venne seg til at måltidssammensetningene nå blir annerledes :)

Ista sa for siden:

Jepp!!!Jeg skal stresse kraftig ned å ikke tenke vekt vekt vekt hele dagen,tror jeg har gådd inn i en vond sirkel,men den skal jeg jaggu meg ut av!!!
Som du skriver Nike så er det ikke mye jeg skal ned,å jeg har klart det før svangerskapet å slanke vekk 13 kilo uten nevneverdige problemer...Så da skal jeg jaggu klare det nå også :rolleyes: Må bare holde hode kaldt å ikke minst tenke på di helsemessige fordelene som du skriver!!!Det er jo suuupert bare det.Kjenner tåka letter allerede...

Tusen takk for alle svar!!Det hjelper det hjelper...Tro meg!!!

Nike sa for siden:

Har du akkurat født?

Ista sa for siden:

16.mai kom lillegutt...Ammer ikke da,derfor går jeg på kur:)

Nike sa for siden:

Åh - gratulerer!:) Har selv en gutt på 9 mnd, begynner å trappe ned ammingen nå, og vurderer å begynne på ketogent kosthold selv. Men du! Du har jo nettopp født jo! Da må du iallfall ikke være så streng med deg selv! Det er jo masse som skjer i kroppen etter fødsel, ikke minst med hormonene, i tillegg er det da mer enn nok å tenke på med et lite nurk som skal ha sitt.. Synes det er utrolig imponerende at du klarer å gjennomføre ketolyse så snart etter fødsel jeg! Gi deg selv en god klapp på skulderen, for du har all grunn til å være fornøyd med deg selv!:)

Ista sa for siden:

Ja,jeg tenkte som så..Jo før jo bedre!!!Det er lett å bare drite i seg selv når man har fått barn,men jeg er nok litt forfengelig å misstrives skikkelig med mine extra kilo!!Det er ikke kult å ikke føle seg vell...Å siden jeg nå ikke ammer da så var det bare å hive seg i det:p

klapper meg selv på skuldra Så får vi håpe dette går bare oppover heretter:):)

Nike sa for siden:

Forstår deg godt, jeg er også slik - selv om man har født barn er det jo ikke nødvendig å la seg forfalle helt. :) Og selv om man er mamma er man jo ikke bare mamma heller (selv om det gjerne er slik den første tiden) - synes godt man kan få lov å være litt forfengelig jeg!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.