< Tilbake til oversikten

Superfrustrert

msplum sa for siden:

Nå er jeg skikkelig frustrert.

I 6 uker nå har jeg ligget og vaket mellom 12 og 9 kilo.

Den siste uka har jeg vært superstreng med meg selv. Ca 10 karber om dagen (ingen nøtter)- og gjett hvem som har gått OPP 2 kilo!

Jeg er superfrustrert akkurat nå og har lyst til å gi opp hele greia. Jeg skjønner ingenting. Hvorfor går jeg opp når jeg er i ketose? Hvordan er det mulig?

Kan dette ha sammenheng med formen generelt? Jeg har jo ikke hatt det spesielt kult de siste 6 ukene - kan det være sånn at jeg får mer vann i kroppen eller noe sånt, når jeg har vondt?

Noen som har noen gode råd til meg?

:'(

Tuppen sa for siden:

hva spiser du?
kan du si hva du har spist de to siste dagene?

Nike sa for siden:

Jeg får mye vann i kroppen når jeg er stresset. Så det kan fint være en forklaring. 10kh er lite, kanskje du skal prøve å øke til 15? Altså mer grønnsaker. Dersom kroppen får for lite av vitaminer og mineraler etc den trenger for å ha en effektiv ketogen forbrenning, kan man oppleve stagnasjon i vektnedgangen. Hvis du er stresset av andre grunner og i tillegg begynner å stresse med maten fordi du ikke går ned slik du ønsker, kommer du fort inn i en selvforsterkende ond sirkel. Gi deg selv og kroppen litt tid - om du er i en stresset situasjon nå, la den store nedgangen hvile litt, konsentrer deg om å stabilisere vekten (altså ikke gå opp), til kroppen har overskudd til å gå ned i vekt, så skal du se det løsner.:)

Enid sa for siden:

Tenker også at du ligger for lavt på karbene. Ser at du ikke følger en spesiell kostholdsfilosofi - kanskje det hadde vært en idé å velge en, slik at du er sikker på at du gjør det riktig, får nok fett, proteiner og grønt, tar de rette kosttilskuddene osv, så slipper du å stresse med det?

At du ikke har hatt det bra kan også være utslagsgivende, stress fører til fettlagring :ja:

Lykke til - ikke gi deg!!

luringen sa for siden:

tror du må skrive inn noen dagsmenyer..

msplum sa for siden:

Har hatt en prat med noen andre som også har FM og det er visstnok ganske vanlig at vi får mye vann i kroppen når vi har mye smerter eller når det er varmt.

Jeg skylder på det og ser hvordan det går.
Men jeg kan jo kanskje også prøve å slappe av litt og ikke være fullt så streng som jeg har vært. Må innrømme at jeg savner nøttene mine :D

Takk for svar alle sammen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.