< Tilbake til oversikten

Pink Chicken

Photobscura sa for siden:

Rota sammen en alldeles nydelig kyllingrett nå! Litt tilfeldig etter hva jeg hadde i skapet:

PINK CHICKEN:
Hele oppskrifta er på ca ti gr kh.

-To kyllingfileter skjært opp i små biter
-En boks rømme/creme fraiche
-En halv boks philafelfia ost, nøytral type
-En stooor ss tomatpuré
-En ts garam masala
-Salt og pepper etter smak
-En halv rød løk
-Tre champignon
-En kvart rød paprika
(Grønnsakene kan man jo variere etter smak, men disse syntes jeg ga en fin og riktig fargevariasjon).

Stek kyllignbitene i smør, ha i grønnsakene og så krydderet. Når kjøttet er gjennomstekt, hel over rømmen (eller creme fraichen) og philadelfian. Det kan være lurt å helle alt over i en kjele nå, med mindre man har en skikkelig stor stekepanne. Rør til slutt inn tomatpureen, det er her "pink"-greia kommer inn, og la surre et par minutter. Mmmm!

Søster sa for siden:

Nam! Dette høres godt ut! Kanskje det blir middagen i morgen med blomkål til :ja: Smaker den sterkt? Har noen jenter som har sarte ganer ;)

Ikke sterkt nei, Garam Masalaen må man bare smake til etter hvordan man liker det, men jeg vil ikke si den er sterk. Rømmen og tomatpureen gjør den i grunn ganske mild :)

tess81 sa for siden:

e hadde denne i dag med tikka masala---mmmm kjempe godt:sikle:

Ja, den er virkelig kjempegod! Jeg spiser nåmere ikke meieriprodukter, fordi magen min tåler det ikke så godt, samt at det bremser vektnedgangen betydelig.
Men når jeg er ferdigslanket, så skal jeg prøve meg forsiktig på en og annen rett med meieriprodukter (men ikke hver dag, som før :o)

Ziltoidia sa for siden:

Denne oppskriften fortjener mer oppmerksomhet! Helt fantastisk var den! :]

Colt-pixy sa for siden:

Denne skal garantert prøves i helgen.

Colt-pixy sa for siden:

Lagde denne i går og det smakte veldig godt, men jeg tror at neste gang jeg skal lage den dropper jeg philadelfia osten, fordi jeg ikke er spesielt glad i det. Jeg tror også jeg tok litt mye tomatpuré i, men som sagt det smakte godt!

Anbefales på det sterkeste!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.