< Tilbake til oversikten

Onion rings

Salt sa for siden:

"Eggerøre":

3 egg
0,5 dl kremfløte

Bland sammen

Melblanding:

5,5 dl soyamel
2 ts salt
1 ts pepper
1 ts hvitløkssalt
1 ts kyllingkrydder

Del en løk i tykke ringer, og ta ringene forsiktig fra hverandre. Dypp ringene først i melblandingen, så i eggerøra, og så i melblandingen igjen.

Friter i olje til de er gyldne, ca 1-2 minutter. La renne av på kjøkkenpapir, og serveres umiddelbart.

Enjoy!

Gulleline sa for siden:

Jeg kjenner at jeg får vann i munnen!

Bergrosa sa for siden:

Jøss, dette så snacksy ut ja. .. Må prøves, jeg er løkmenneske!! :heia: Tusen takk!

Gulleline sa for siden:

Heelt grønn som jeg er på dette - så trodde jeg at løk var litt fy-fy, jeg... Men jeg er så glad for at det ALDRI er for sent å lære noe nytt! For som Bergrosa skriver - så er jeg også litt sånn løk-menneske... :D

SiTron sa for siden:

ÅÅÅÅÅ jeg ELSKER løkringer, denne skal jeg prøve :sikle:

tina therese sa for siden:

soyamel?
hvilken produsent/merke og hvor får man kjøpt det?
passer dette til å lage friterte kylling nuggets med også tro??

crystall sa for siden:

Jeg kjøper soyamel fra spielberger. Har kjøpt det på ultra her i stavanger, men de har det sikkert andre steder også. Det har 3,1 karbo per 100g:)

tina therese sa for siden:

Okey!:)
Takk!
Det må jeg skaffe meg skjønner jeg :D
Da skal jeg teste dette rundt kyllingbiter
eller boller av kyllingkjøttdeig..mmm

signealwaystrying sa for siden:

Hvor kan jeg få kjøpt Soyamel :) ?

Kitt sa for siden:

Det står lengre oppe i tråden at de har det på Ultra.
Ellers er vel helsekost et sted å spørre!:)

Elmira86 sa for siden:

disse friteres, eller går det ann å slenge dem i stekepanna? med masse olje evt... lider av frityrkokermangel her

Kitt sa for siden:

Tenker det blir ca det samme, jeg! Om du bruker en stekepanne/kjele med en del olje oppi, er jo effekten den samme!:)

Pass bare på å ha et lokk i nærheten i tilfelle brann!:eek:

Elmira86 sa for siden:

Takk takk, da skal jeg prøve den i dag;)

Foksy sa for siden:

Åhh, løkringer er SÅ godt! :sikle:
Liker jalapeñopoppers også, og fritert mozzarella, og og og...hehe
Med soyamel er det jo fritt frem å spise litt sånt :D

Kitt sa for siden:

:confused:
Soyamel inneholder 23.5g karber pr 100g. Ikke akkurat ketolysevenlig!:p

Foksy sa for siden:

Hvilket sojamel bruker du?
Mitt fra Spielberger inneholder 3.1g karbs per 100g, 37.3g protein og 20.6g fett, ifølge pakka.

Uansett så blir det ikke store mengdene man bruker, og heller ikke ofte, så jeg tar det hele med stor ro:)

Kitt sa for siden:

Jeg bruker ikke soyaprodukter, jeg. Er faktisk litt redd for det pga likheten soya har med kvinnelige hormoner, men jeg fant blant annet dette da jeg googlet.

Lurer veldig på hvordan Spielberg klarer å få ned karbohydratinnholdet til ca 1/6 av hva alle andre soyamel har! Vet ikke om jeg hadde stolt på det, gitt!:p

Foksy sa for siden:

Det trenger du ikke heller :)
Som sagt er dette et mel jeg bruker veldig lite av. Soya blir mye brukt i Asia, det er først ved veldig høye inntak at det kan være risikabelt ifht hormoner, og særlig da for gutter som ikke har kommet i puberteten ennå.

Kitt sa for siden:

Vel, både jeg og andre merker det faktisk på kroppen når vi spiser soya. Det er slett ikke uskyldig og man trenger ikke store mengder for å merke noe, heller.
Men det er jo opp til den enkelte hva man putter i kroppen! Jeg drikker light brus som andre anser som gift, så ........................;):p;)

marjusen sa for siden:

Det Spielberger sojamelet er sjekket opp med produsenten, og dem sier 3,1 kh pr 100 gram er riktig:) Er tråder om samme emne her på forumet også.

marjusen sa for siden:

Men alt med sojamel smaker rett og slett helt jævlig etter min gane da, så jeg har bare prøvd det såvidt og måtte kastet alt jeg har prøvd med det. For en fryktelig smak:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.