< Tilbake til oversikten

Trening og svetting og sånn ...

Nike sa for siden:

Jeg svetter enormt mye når jeg trener, særlig når jeg får opp pulsen litt, og jeg lurer på grunnen til dette - at noen svetter mye, andre nærmest ingenting. Vet at enkelte mener det har med mengde underhudsfett, men svettet like mye da jeg hadde fettprosent på 12, så kan ikke være derfor. Har det rett og slett med overskuddsvæske i kroppen å gjøre? Eller er det fordi treningen hjelper kroppen å kvitte seg med avfallsstoffer? Merker at de dagene jeg starter dagen med en svett treningsøkt, er kroppstemperaturen jevnt over høyere resten av dagen, og jeg fortsetter gjerne å svette lenge etter økten er ferdig. Hva skyldes dette?

Tuppen sa for siden:

lurer jeg også på! helt vilt hvor mye jeg skal svette nå i forhold til tidligere... er jo dyvåt etter ti-femten min på spinning....

nattfrue sa for siden:

Trener dere mer nå enn dere gjorde før? Ettersom man blir i bedre form, blir kroppen flinkere til å kjøle seg ned - derfor svetter man mer. Se her: www.bavac.no/default.asp?page=292

Nike sa for siden:

Kan være noe i dette ja, selv om jeg absolutt ikke trener mer enn før, heller det motsatte. Men jeg har merket at etter en tørkeperiode treningsmessig, begynner jeg ofte ikke å svette skikkelig under treningsøktene før etter noen dager. Hvilket har fått meg til å undre på om treningen setter igang prosesser med å få ut avfallsstoffer fra kroppen, og at dette tar litt tid. Når prosessen først er satt igang, og vedlikeholdes med trening, vil kroppen jevnt over være flinkere til å transportere ut ting den ikke trenger, og dermed vil man svette mer. (???)

Tuppen sa for siden:

jeg trener egentlig mindre nå enn før.. før trente jeg 6 ganger i uken, nå er det 3 -4 ganger i uken... så med meg stemmer det ikke helt med at jeg trener mer...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.